[MarketingReport Radio] Rogier Bruggeman over de FM-frequentieveiling

Rogier Bruggeman, CEO bij ZIGT media en performance bureau, bespreekt in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

 

Rogier Bruggeman: "Vandaag natuurlijk groot nieuws. College van beroep heeft uitspraak gedaan inzake de veiling van de FM-frequenties op de radio en hebben aangegeven de argumentatie grotendeels te volgen, wat betekent dat de veiling doorgaat. Er komen komend jaar slechts twee geclausuleerde kavels en dat zijn kavels die over het algemeen iets minder geld hoeven te kosten dan de open kavels waarop je mag doen wat je wilt. Dat is voor Nederlandse muziek en voor nieuws. Vanuit de bureauwereld is het wel leuk dat de radiowereld weer eens een beetje op de schop gaat. Wij vinden het erg leuk om te zien wat er gaat gebeuren en of er nieuwe toetreders komen. De kans is groot dat DPG onder meer naast Qmusic nog voor een aantal andere kavels wil gaan. Er zit ook een maximering op van maximaal drie zenders, wat betekent dat Talpa er sowieso één moet inleveren."

 

Rogier gaat ook in op de fusie tussen RTL en Talpa en het commercieel beleid voor 2023. 

 

Luister dit interessante interview hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 20 december 2022 terug:

 

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

 

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.