[Interview] Stefan Havik: DPG Media- en ex-Sanoma-merken versterken elkaar nu

Stefan Havik is Chief Data Officer van DPG Media. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over de overname van Sanoma en over de plannen van het bedrijf in de strijd tegen de grote techreuzen.

Stefan Havik: “Ik heb binnen DPG Media drie verantwoordelijkheden. Als eerste data, maar ook de digitale advertentieomzet en de synergie op digitaal vlak tussen de mediamerken en de online services.

DPG Media is een bedrijf in beweging. We hebben een heel goed jaar gehad. De nieuwshonger van de consument hielp de consumentenmarkt heel erg. De advertentiemarkt stond onder druk, maar veert dit jaar weer op.

De integratie van Sanoma binnen DPG Media verliep aan de voorkant soepel. Als je kijkt naar de advertentiemarkt, hebben we de set-up van Sanoma gekopieerd en niet andersom. Aan de achterkant kostte dat meer tijd, daar zijn we nu nog mee bezig.

Een verandering is dat DPG Meida een grote sales force heeft, waardoor je meer directe campagnes verkoopt. We hebben lang nagedacht over de redactionele samenwerking. Hergebruik van content moet wel een voordeel bieden voor beide partijen en ze niet devalueren. We hebben nu een opzet waarbij merken elkaar versterken, achter een inlogmuur.”

Kijk dit boeiende interview hier:

www.dpgmedia.nl

Aldo Breed is oprichter van Kiesjefolders.nl, de dienst die begon als service voor mensen om online aan te geven welke papieren folders ze thuis willen krijgen via de post. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij hoe zijn bedrijf de afgelopen tijd een transformatie heeft ondergaan... Kijk dit interview hier

Michiel Haverlag is Innovation Director bij BrandBase en Jungle Cup. Zijn bedrijf richt zich op het ontwikkelen van spaarprogramma’s die aankopen stimuleren. Dat doen ze in twintig markten. In coronatijd is ook het zelf bedenken van producten aan het portfolio toegevoegdf... Kijk dit interview hier

Karin van Geelen is Managing Director Benelux van pr-bureau Clarity. Ze begon als zelfstandig ondernemer met Yellow Communications, dat op is gegaan in Clarity, een internationaal bureau voor geïntegreerde communicatie... Kijk dit interview hier

Rogier Bruggeman is directeur van ZIGT, het onafhankelijke media- en performancebureau dat klanten in de Benelux helpt om hun groeidoelstellingen te realiseren. Bij Nederlands MediaNetwerk TV spreken we hem over de voordelen van onafhankelijk zijn... Kijk dit interview hier

Marjolein Lubberman is CEO van Asmodee Netherlands, dat bordspellen zoals Pokémon en Ticket to Ride op de markt brengt. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt ze over tabletop gaming en de populariteit ervan, die alleen maar is toegenomen tijdens de coronacrisis... Kijk dit interview hier

Bouke Lukkien is CEO van Lukkien, het creatieve productiehuis uit Ede dat allerlei vormen van content maakt. Van tv-commercials tot augmented reality en van CGI-uitingen tot apps. Bij Nederlands MediaNetwerkTV vertelt hij over zijn bedrijf en hoe ze content maken die geschikt is voor verschillende markten... Kijk dit interview hier

Thijs Jaski is Managing Partner bij Yune, het contentmarketingbureau waar wetenschap en creativiteit samensmelten tot eersteklas verhalen. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over het maken van journalistiek gedreven content voor klanten op basis van onderzoeken naar onder meer gedrag... Kijk dit interview hier

Thomas Wolters is Managing Director van Elevator, onderdeel van MakerStreet. Elevator helpt bedrijven via data en marketing om betere, meetbare resultaten te krijgen. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt Thomas over hoe zijn bedrijf dat doet en hoe hij tegen marketing aankijkt... Kijk dit interview hier


Nederlands MediaNetwerk TV is powered by Quadia

Wij zijn een kleurrijke mix van bevlogen videomakers, producers, editors, developers en webcast operators. Met meer dan 15 jaar ervaring, een passie voor interactieve (live) content én slimme video technologie, produceren wij content en ontzorgen wij brands en bureau’s met maar één doel; creativiteit met maximaal resultaat.

In de digitale wereld kan videocontent niet zonder technologie en technologie niet zonder goede content is onze overtuiging. Alleen de combinatie met een forse dosis creativiteit zorgt voor vuurwerk.

www.quadia.com
www.nederlandsmedianetwerk.tv


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.