[MarketResponse] Hoe blijf je klantvriendelijk in een krappe arbeidsmarkt?

Het is bijna zover: op 11 mei weten we wie de klantvriendelijkste bedrijven van Nederland zijn. De bekendmaking gebeurt tijdens een inspiratiesessie in samenwerking met het Platform voor Klantgericht Ondernemen. Benieuwd wie dit jaar nog in de race zijn voor het meest Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland?

Klantvriendelijkheid begint bij je medewerkers. Maar hoe blijf je klantvriendelijk in de huidige krappe arbeidsmarkt? Wat is de juiste mix van technologie en talent? Tijdens de inspiratiesessie op donderdagmiddag 11 mei in Utrecht onthult MarketResponse de succesformule voor prijswinnende klantvriendelijkheid: HX=EX+CX. Onderzoekers én prijswinnaars leggen uit waar je – juist nu – het verschil kunt maken. Weten hoe deze formule werkt? Schrijf je nu in!

Wij houden interviews met de genomineerden. De klikbare namen in dit overzicht leiden naar de desbetreffende interviews. Is jouw bedrijf genomineerd en heb je ook interesse in een interview? Mail dan naar [email protected]

Genomineerd

Automotive

Audi

BMW

Mercedes

Suzuki

Toyota

Bank

ASN Bank

ICS

RegioBank

SNS Bank

Triodos Bank


Energie

Energiedirect.nl

ENGIE

Essent

Greenchoice

Vattenfall


Goede doel

CliniClowns

Diabetesfonds

Dierenbescherming

KiKa

Stichting ALS Nederland

Leisure

Diergaarde Blijdorp

Efteling

Madurodam

Van der Valk

Walibi World


Openbaar vervoer

Arriva

Connexxion

HTM

Keolis

Qbuzz


Retail

bol.com

Holland & Barrett

Rituals

Welkoop

zooplus


Supermarkt

Albert Heijn

Jan Linders

Makro

Picnic

Poiesz


Telecom

Ben

Simpel

Simyo

T-Mobile

Vodafone


Verzekeraar

DELA

DSW Zorgverzekeraar

Menzis

Univé

ZLM

Grootste onafhankelijke onderzoek

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is het grootste en langstlopende onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid. Geen juryverkiezing, geen publieksstemmen, maar een continu objectief onderzoek naar de ervaring van echte klanten. Jaarlijks haalt MarketResponse ruim 50.000 beoordelingen op voor bedrijven in 10 branches.

De verkiezing geeft sinds 2007 een actueel en accuraat beeld van de stand van de klantvriendelijkheid in Nederland. Bovendien zie je hoe deze klantvriendelijkheid zich heeft ontwikkeld in de afgelopen 16 jaar. Het onderzoek is een mooie algemene graadmeter en geeft onderzochte bedrijven houvast als benchmark. Hoe doen deze het in vergelijking met branchegenoten, waar valt nog winst te behalen?

www.marketresponse.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.