Daniel Sytsma Executive Creative Director code d’azur; Madelon Uljee weg

Code d’azur, internationaal creatief bureau, heeft Daniel Sytsma aangetrokken als Executive Creative Director.

Daniel Sytsma maakt de overstap naar code d’azur een half jaar nadat hij stopte bij Dentsu Creative in Amsterdam. In de tussentijd werkte hij als interim Creative Director en design consultant. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam zal Daniel Sytsma als lid van het Management Team in zijn rol als Executive Creative Director eindverantwoordelijk zijn voor design, copy, en creative. Code d’azur & Triple, vormen een internationale bureau groep met ruim 500 werknemers, verspreid over de kantoren in Amsterdam, Alkmaar, Austin, Barcelona, Dubai en Gdansk.

Overstap van Dentsu Creative naar code d’azur

Nik Nieuwenhuijs, CEO code d’azur: "We zijn enorm blij Daniel aan boord te hebben als onze nieuwe Executive Creative Director. Daniel zal verantwoordelijk zijn voor het leiden van de creatieve visie van de bureaugroep en het stimuleren van innovatie en groei. Zijn passie voor het ontwikkelen van baanbrekende ideeën en zijn internationale ervaring, maken hem de ideale aanvulling op ons team."

Binnen creatief bureau Achtung! was hij een van de vijf partners die samen dit merk van een klein boutique bureau naar een van de meest toonaangevende bureaus in Nederland bracht. Daarnaast was hij mede-oprichter van Studio Kraftwerk, een award-winnend label gespecialiseerd in innovatie en product design. Zowel Achtung! als Studio Kraftwerk zijn overgenomen door Dentsu Creative.

Bekroond werk

Na de integratie bij Dentsu werd Daniel Sytsma als Global Chief Design Officer verantwoordelijk voor de wereldwijde design propositie in 51 landen. Zijn werk voor Volkswagen, Philips, Porsche, Adidas en Adobe werd erkend en bekroond met awards als Cannes Lions, D&AD, Eurobest (3x Grand Prix), Red Dot Design Awards (1x Grand Prix) en de Webby Awards.

Daniel Sytsma: "Ik geloof dat het beste werk wordt gemaakt op het snijvlak van disciplines. Dat vraagt om een bureau dat in staat is om creativiteit, design, technologie en data samen te brengen in één creatieve visie. Dat heb ik gevonden bij code d’azur en Triple. Met het innovatieve track record en de internationale ambitie van deze bureaugroep is dit een prachtig moment om mee te bouwen aan de volgende groeifase."

Madelon Uljee neemt afscheid

Tegelijkertijd, met de komst van Daniel Sytsma, neemt huidig Executive Creative Director Madelon Uljee, afscheid van code d’azur. Na 12 jaar besloot Uljee dat het voor haar tijd was voor een nieuwe uitdaging. Nik Nieuwenhuijs: "De afgelopen twaalf jaar is Madelon een essentieel onderdeel geweest van ons bureau en de creatieve output. We zijn haar enorm dankbaar voor afgelopen jaren en we gaan haar missen."

Madelon Uljee: "Ik ben onderdeel geweest van een ongekend getalenteerde en fijne club. Ik ben enorm trots om mee te mogen bouwen aan waar code d’azur nu staat. Nu is het tijd voor een nieuwe avontuur. De aankomende tijd ga ik veel kopjes koffie drinken om uit te vinden waar m’n hart echt sneller van gaat kloppen."

Eind januari 2023 interviewde Marketing Report Madelon Uljee nog in een  serie over vrouwelijke creatief directeuren.

www.codedazur.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:53
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.

Brout werkt samen met Draft Digital aan digitale groei

09-10-2025 | 09:17:00
De samenwerking is gericht op het versterken van de digitale marketingaanpak van Brout en het integreren van CRM-data voor gerichtere communicatie en groei

N=5 ontwikkelt campagne Dan is er Menzis

09-10-2025 | 07:30:00
Zorgverzekeraar Menzis heeft de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis gelanceerd. De campagne wil laten zien waar mensen in het dagelijks leven met gezondheidsuitdagingen mee te maken hebben en hoe Menzis daarbij kan ondersteunen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.