[DCVF Case] Social media van Sportlife

In mei 2022 koos Sportlife voor DCvF voor hun merkcommunicatie op social media. Sindsdien heeft het bekende kauwgommerk van Cloetta Holland samen met DCvF een socialmediastrategie ontwikkeld waarmee ze de consistentie en relevantie van de merk-content verhogen.

Voor FB en IG stuurt De Combinatie van Factoren op de drie i’s: Inspire, Invite en Inform. Met verschillende contentformats kan er gestuurd worden op engagement en bereik. Met de juiste balans tussen merk en product. Samen met influencers werd content gemaakt voor IG op thema’s die Gen Z specifiek aanspreken.



Voor TikTok werd de aanpak test & learn. Met veel veelzijdige content die actueel, trendgevoelig maar vooral entertaining is. Zo kan er een goed beeld gevormd worden van wat werkt en wat niet. Om zo de contentcreatie en distributie te verscherpen en de effectiviteit te verhogen in dit kanaal in 2023.


Al met al mooie en slimme stappen van Sportlife om hun top of mind positie te versterken en de jongere doelgroep aan zich te binden.

www.dcvf.nl

www.sportlife.com

Lees ook:

[DCVF Case] Campagne op luchthavens voor merkidentiteit M&M’s

[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea!

[Case] DCVF steekt de SPARbecue aan!


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.