Contentoo krijgt miljoeneninvestering en schaalt op in Europa 

Contentoo, het platform voor contentcreatie- en lokalisatie, heeft met een investeringsronde vijf miljoen euro opgehaald. Het bedrijf schaalt met de kapitaalinjectie verder op in Europa, met een groeiende pool van een paar duizend freelance tekstschrijvers, vertalers en contentmarketingstrategen over de hele wereld

Momenteel noteert Contentoo een omzetgroei van 107 procent ten opzichte van 2021 (YoY). Niet alleen in Nederland is de groei exponentieel. Ook op de Duitse markt is Contentoo verviervoudigd in omvang.

Onno Halsema, CEO van Contentoo: "Met de nieuwe funding wordt de Europese expansie verder doorgezet. We zien veel behoefte naar de dienstverlening van Contentoo bij bedrijven die inzetten op contentmarketing en internationalisatie."

Ondernemende financiering

Sophie Heijenberg, investeerder bij No Such Ventures: "Contentoo laat zien dat het een sterk product heeft binnen de contentmarketing-niche dat ook internationaal aanspreekt. De drive, het team en de visie van Contentoo passen goed bij No Such Ventures."

Bij de investeringsronde van Contentoo zijn via No Such Ventures meer dan dertig investeerders betrokken. Onder hen bevinden zich de ondernemers Perry Oostdam en Pawel Smoczyk, co-founders van hiring software tool Recruitee. Ook Jeroen Verberg, oprichter van het door Bloomreach gekochte Hippo, behoort tot deze groep. Hugo Mensink en Lotte van Ditshuizen van Amsterdam Corporate Finance hebben Contentoo bij deze de transactie begeleid.

Flexibele en efficiënte marketing

Onno Halsema: "Wat ons aanspreekt in de investeringsstrategie van No Such Ventures is de actieve, ondersteunende rol. Zij kennen de dynamiek van een snelgroeiende, internationale scale-up in deze sector. Deze investering bevestigt andermaal dat we met Contentoo op de goede weg zijn. De Europese contentmarkt groeit hard. De voorspelling is dat de markt in 2024 goed is voor 140 miljard euro." 

Content steeds belangrijker voor groei

Onno Halsema: "We zien dat de markt voor contentcreatie enorm belangrijk is voor bedrijven om succesvol te zijn. Voor SEO, voor contentmarketing, maar vooral ook voor het betreden van nieuwe buitenlandse markten. Door ons platform koppelen wij organisaties aan freelance tekstschrijvers en vertalers met expertise van de lokale markt. Zij werken remote, maar opereren als in-house medewerkers. Bedrijven willen kwaliteit, maar ook flexibiliteit en een efficiënte workflow. We opereren dus als platform, maar met de service van een agency. Hierdoor worden organisaties end-to-end ontzorgd op het gebied van contentmarketing."

Artificial intelligence en menselijke besluitvorming

Contentoo zet daarbij ook in op artificial intelligence. Onno Halsema: "AI wordt op ons platform ingezet om freelancers te matchen aan klanten, betere briefings te maken en werkprocessen te versnellen. Ook kunnen klanten simpele teksten als listings voor huizenwebsites, of productteksten door AI laten genereren. We geloven echter dat freelancers nog onmisbaar zijn bij het creëren van meer ingewikkelde en creatieve content."

www.contentoo.com

www.nosuchventures.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.