1 miljoen spelers voor Operation Aorta van Sanquin en The Invaders

Meer dan een miljoen spelers hebben Operation Aorta, de educatieve Minecraft-wereld van Sanquin en gaming agency The Invaders gespeeld. De mijlpaal werd gevierd met YouTuber Ronald Vledder en drie prijswinnaars van een online winactie.

Operation Aorta is een educatieve Minecraft-wereld waarin kinderen op ontdekkingsreis gaan door het menselijk lichaam. Op speelse wijze leren ze over de belangrijke rol die bloed speelt in ons lichaam, en daarmee ook over het belang van bloeddonatie. Deze wereld is sinds september 2023 gratis te spelen.

Bloedbanken over de hele wereld

Joyce Veekman, directeur Communicatie & Marketing: “Sanquin vindt het belangrijk om jongeren te vertellen over het levensreddende werk dat we doen. Uiteraard kunnen jongeren nog geen donor worden, maar het is cruciaal voor de toekomst dat zoveel mogelijk mensen weten van het belang van bloed en een veilige bloedvoorziening. Het zijn de donors van morgen! En omdat de game zowel in het Nederlands als het Engels kan worden gespeeld, hebben bloedbanken over heel de wereld er wat aan!”

Ronald Vledder viert mijlpaal met zijn fans

Operation Aorta wordt dagelijks door spelers ontdekt. Dit is mede dankzij de bekende Nederlandse YouTuber Ronald Vledder. Hij daagde zijn kijkers uit om in Operation Aorta te duiken en mee te doen aan een winactie.

Drie enthousiaste gamers wonnen hiermee een meet & greet met Ronald in de H20 Esports Campus. Ze mochten Minecraft spelen met de YouTuber.

www.operationaorta.nl

www.theinvaders.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Frieda Ulsamer de Waard: Community bepaalt succes in gaming

18-07-2025 | 08:00:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de kansen van gaming voor merken en de rol van community’s in gamecampagnes

The Invaders en Helpwanted samen tegen online haat in gaming

08-07-2025 | 16:07:00
De campagne Love to End the Hate Game bracht prominente Nederlandse streamers samen om het onderwerp bespreekbaar te maken.

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

Frieda Ulsamer de Waard over The Invaders

30-03-2025 | 22:20:00
Marketing Report is in Haarlem op bezoek bij The Invaders. We spreken met CEO Frieda Frieda Ulsamer de Waard.

Het Voetbal Inside effect

21-02-2025 | 12:47:00
Voor merken geldt óók in Nederland wat internationaal de stelregel is voor merk én mens: Never discuss religion, sex, politics or money.

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.