1 miljoen spelers voor Operation Aorta van Sanquin en The Invaders

Meer dan een miljoen spelers hebben Operation Aorta, de educatieve Minecraft-wereld van Sanquin en gaming agency The Invaders gespeeld. De mijlpaal werd gevierd met YouTuber Ronald Vledder en drie prijswinnaars van een online winactie.

Operation Aorta is een educatieve Minecraft-wereld waarin kinderen op ontdekkingsreis gaan door het menselijk lichaam. Op speelse wijze leren ze over de belangrijke rol die bloed speelt in ons lichaam, en daarmee ook over het belang van bloeddonatie. Deze wereld is sinds september 2023 gratis te spelen.

Bloedbanken over de hele wereld

Joyce Veekman, directeur Communicatie & Marketing: “Sanquin vindt het belangrijk om jongeren te vertellen over het levensreddende werk dat we doen. Uiteraard kunnen jongeren nog geen donor worden, maar het is cruciaal voor de toekomst dat zoveel mogelijk mensen weten van het belang van bloed en een veilige bloedvoorziening. Het zijn de donors van morgen! En omdat de game zowel in het Nederlands als het Engels kan worden gespeeld, hebben bloedbanken over heel de wereld er wat aan!”

Ronald Vledder viert mijlpaal met zijn fans

Operation Aorta wordt dagelijks door spelers ontdekt. Dit is mede dankzij de bekende Nederlandse YouTuber Ronald Vledder. Hij daagde zijn kijkers uit om in Operation Aorta te duiken en mee te doen aan een winactie.

Drie enthousiaste gamers wonnen hiermee een meet & greet met Ronald in de H20 Esports Campus. Ze mochten Minecraft spelen met de YouTuber.

www.operationaorta.nl

www.theinvaders.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Forum] Wat is goede content?

17-09-2025 | 23:59:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer stellen we juryleden van de Influencer & Content Marketing Awards 2025 de vraag

Frank Goren: Onze filosofie is audience first on steroids

15-09-2025 | 12:58:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Frank Goren

Porsche integreert in-car gaming met AirConsole

29-08-2025 | 12:25:00
Later dit jaar wordt de Porsche Macan uitgerust met AirConsole, een gamingplatform speciaal ontwikkeld voor in de auto

Gamers boven de 50 nu bijna een derde van de markt

20-08-2025 | 12:28:00
Bijna dertig procent van de Amerikaanse gamers is vijftig jaar of ouder. Dat blijkt uit een rapport van de Entertainment Software Association (ESA)

[Vacatures] The Invaders zoekt een Account Director / Operations Manager

13-08-2025 | 10:48:00
The Invaders is per direct op zoek naar Account Director / Operations Manager


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hart Voor De Zaak organiseert Sta op voor Stamcellen Gala

29-09-2025 | 12:37:42
De opbrengst bedroeg 130 duizend euro, een verdubbeling ten opzichte van het eerste gala.

EW en Here lanceren Stem Wijzer voor verkiezingen

29-09-2025 | 09:14:01
EW is gestart met de campagne Stem Wijzer, die draait om het belang van betrouwbare informatie in aanloop naar de verkiezingen.

[Vacatures] Cheil Benelux zoekt een Creatieve Content Creator (NL) – Social First

29-09-2025 | 08:52:00
Cheil Benelux is per direct op zoek naar Creatieve Content Creator (NL) – Social First - Fulltime - Amsterdam

Inholland kiest Dentsu Creative voor studentencampagne

29-09-2025 | 08:40:39
De samenwerking begon met de campagne Skills voor het leven, waarin studenten vaardigheden delen die niet in boeken te vinden zijn.

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.