This Agency herintroduceert Zo simpel is het campagne Denim Solar

Solarmerk Denim, onderdeel van de solarclarity Group, heeft de campagne Zonnepanelen, zo simpel is het wederom gelanceerd. Centraal daarin staat het gemak waarmee consumenten zonnepanelen kunnen bestellen.

Van complex naar simpel

Volgens Denim kenmerkt de solarmarkt zich nog weleens door technische details en complexe informatie. Daarom wilden ze dit anders doen. 

Renée Bruinsma, marketing manager bij de solarclarity Group: "De solarmarkt wordt nog weleens overschaduwd door een overvloed aan technische informatie, de consument ziet soms letterlijk door de wolken de zon niet meer. Denim houdt het liever simpel, met betrouwbare producten van hoge kwaliteit. En vooral ook door in normale taal te praten, zodat het vanzelf toegankelijk wordt. Na de succesvolle lancering van vorig jaar hebben we besloten om de campagne wederom in te zetten."

Om die boodschap kracht bij te zetten, lanceert Denim een multimediale campagne, uit de koker van This Agency. In de campagne komen alledaagse simpele handelingen terug: van planten water geven tot veters strikken. Denim wil zo laten zien dat zonnepanelen monteren heel eenvoudig is. De campagne is te zien en horen in Nederland, België en Zweden. Via online en radiostations in Nederland en België.

Credits:

Agency - This Agency | Client - Denim Solar | Media - ABOVO | Creative Direction - Ingmar Larsen & Mark Goede | DOP & Regie - Thiemo van Dam | Art Department & Set Design - Iris Schutgevaar | AD - Arjen van Doezelaar | Gaffer - Tjeerd Melchers | Grip - Maxime Vallentin | Focuspuller - Yuma van Eek | Electricien - Leon de Haas | Edit - Chee-Han Kartosen Wong | Colorgrading - Nicolay Lima | Styling - Vilain & Gai | Assistant Art Department - Felix Dukker | Hand Models - Annemare Guepin & Craig Obi | Sound Design - Sounds Right 

www.thisagency.nl

www.abovomedia.nl

www.denimsolar.nl

www.solarclarity.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.