TBWA\Neboko en TBWA\X ontwikkelen McDelivery Detector

TBWA\Neboko en TBWA\X hebben de McDelivery Detector ontwikkeld voor McDonalds. Dit apparaatje detecteert of je je eten laat aanbranden en bestelt automatisch eten bij McDelivery. De McDelivery Detector wordt beperkt uitgebracht.

Instant geluk

Bij McDonald's en McDelivery melden zich geregeld hongerige klanten die zichzelf na een mislukte maaltijd willen troosten met een hamburger, frietje of salade. Zo ontstond het idee voor een apparaat dat detecteert of je eten aanbrandt en direct McDelivery inschakelt.

Maaltijd naar keuze

De McDelivery Detector werkt als volgt: de eigenaar stelt van tevoren zijn favoriete eten van McDonald’s in. Wanneer het apparaat de rook van aangebrand eten bespeurt, krijgt de eigenaar een sms’je met de vraag of hij McDelivery wil ontvangen. Dit wordt vervolgens thuisbezorgd.

De ergste kookblunders

Uit onderzoek van het Voedingscentrum blijkt dat zo’n drie kwart van de Nederlanders weleens een maaltijd verpest. Aangebrand eten kan dus de beste koks overkomen, maar waarschijnlijk komt het nét iets vaker voor bij chefs die niet zo handig zijn met een pan. McDonald’s verloot een beperkt aantal McDelivery Detectors aan de mensen die hem het meest nodig hebben. Via de McDonald's App kan iedereen zijn ergste kookblunder insturen en de grootste keukenklungels krijgen er vervolgens een thuisgestuurd. De actie loopt tot 2 mei 2022. Deze gadget is alleen beschikbaar voor prijswinnaars en is geen vervanging voor een officiële rookmelder. Daarom wordt met iedere McDelivery Detector ook een reguliere rookmelder meegestuurd.

Terry de Graaff, Brand Manager bij McDonald's: “We willen onze gasten Good Times bieden met lekkere producten en slimme technologische nieuwtjes. De McDelivery Detector is een leuk hebbeding voor mensen die net wat vaker pech in de keuken hebben dan anderen. Ik kijk nu al uit naar de fantastische anekdotes over de grootste kookblunders.”

Darre van Dijk, CCO TBWA\NEBOKO: “Hoe tof is het om een extra gadget als de McDelivery Detector in huis te hebben dat eten voor je regelt als je eigen kookkunsten je even in de steek laten? We hebben zelfs de iconische McDonald's jingle geïntegreerd als waarschuwingsgeluid dat je weet dat je favoriete eten onderweg is naar je huis.” 

www.twba.nl

www.mcdonalds.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Eye Wish zet vakmanschap centraal in merkcampagne

08-09-2025 | 17:15:00
Eye Wish Opticiens is gestart met de merkcampagne Vaktermen, ontwikkeld in samenwerking met The USP Agency en Abovo Maxlead.

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Higuita en Ocean Outdoor maken campagne Het Nationale Ballet

08-09-2025 | 14:46:17
Voorbijgangers konden afgelopen week zelf balletdansers in beweging zetten tijdens een interactieve campagne van Het Nationale Ballet.

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.