
TBWA Australia aan de slag met merkstrategie ahm
Zorgverzekeraar ahm heeft TBWA Australia geselecteerd als creatief partner na een pitchtraject. TBWA gaat geïntegreerde creatie, digitale en sociale communicatie leveren die voortbouwt op de challengerspositie van ahm in de verzekeringsmarkt.
De keuze viel op TBWA vanwege een data-gedreven strategie, een geïntegreerd aanbod over creatie, social en pr, en het vermogen om een Gen Z-invalshoek te brengen die aansluit op de doelgroep van ahm.
Volgende fase voor merk en groei
Samantha McLeod, head of marketing bij ahm: "We zijn blij met de komst van TBWA. Ze brengen scherp denken, strategische diepte en een challengermentaliteit die naadloos past bij onze ambities. Deze stap markeert een volgende fase in ahm’s merk- en communicatiestrategie. TBWA helpt het volgende hoofdstuk vorm te geven met creativiteit en strategie. Ik wil ook Droga5 bedanken voor hun samenwerking en inzet in de afgelopen 5 jaar."
McLeod stapte eerder dit jaar over naar ahm na senior marketingrollen bij McDonald’s en Coles.
Creatieve samenwerking op ambitie
Kiefer Casamore, executive general manager, TBWA Melbourne en Eleven: "Weinig merken in Australië hebben zo’n uitgesproken toon en houding als ahm, zeker binnen de verzekeringscategorie. De ambitie van het ahm-team om groei te realiseren via creatieve kwaliteit maakt deze samenwerking een sterk vertrekpunt. We kijken ernaar uit om te beginnen."
De aanstelling onderstreept dat ahm blijft investeren in merkbouw en geïntegreerde communicatie om doelgroepen via digitale en sociale platforms te betrekken.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB
Stichting ALS, Boldking, Albert Heijn en Michel Tiggelman winnen bij Audify Awards
Dit zijn de genomineerden voor de Audify Awards 2025
Noah Zeeuw: Merken moeten écht meedoen in cultuur
Hannah Sterke: Het werk voelt jong, vernieuwend, opvallend en heel eigen
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert