TBWA Australia aan de slag met merkstrategie ahm

Zorgverzekeraar ahm heeft TBWA Australia geselecteerd als creatief partner na een pitchtraject. TBWA gaat geïntegreerde creatie, digitale en sociale communicatie leveren die voortbouwt op de challengerspositie van ahm in de verzekeringsmarkt.

De keuze viel op TBWA vanwege een data-gedreven strategie, een geïntegreerd aanbod over creatie, social en pr, en het vermogen om een Gen Z-invalshoek te brengen die aansluit op de doelgroep van ahm.

Volgende fase voor merk en groei

Samantha McLeod, head of marketing bij ahm: "We zijn blij met de komst van TBWA. Ze brengen scherp denken, strategische diepte en een challengermentaliteit die naadloos past bij onze ambities. Deze stap markeert een volgende fase in ahm’s merk- en communicatiestrategie. TBWA helpt het volgende hoofdstuk vorm te geven met creativiteit en strategie. Ik wil ook Droga5 bedanken voor hun samenwerking en inzet in de afgelopen 5 jaar."

McLeod stapte eerder dit jaar over naar ahm na senior marketingrollen bij McDonald’s en Coles.

Creatieve samenwerking op ambitie

Kiefer Casamore, executive general manager, TBWA Melbourne en Eleven: "Weinig merken in Australië hebben zo’n uitgesproken toon en houding als ahm, zeker binnen de verzekeringscategorie. De ambitie van het ahm-team om groei te realiseren via creatieve kwaliteit maakt deze samenwerking een sterk vertrekpunt. We kijken ernaar uit om te beginnen."

De aanstelling onderstreept dat ahm blijft investeren in merkbouw en geïntegreerde communicatie om doelgroepen via digitale en sociale platforms te betrekken.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TBWA en Centraal Beheer lanceren ProefPensioen-campagne

10-11-2025 | 17:19:33
Met een prikkelende campagne vraagt Centraal Beheer aandacht voor een serieus onderwerp: miljoenen Nederlanders zijn nog niet klaar voor later.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Thijs de Boer verruilt TBWA\NEBOKO voor Persuade

03-11-2025 | 09:27:00
Thijs de Boer verhuist van TBWA, waar hij creatief directeur was, naar Persuade (Den Bosch/Amsterdam)

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.

Stichting ALS, Boldking, Albert Heijn en Michel Tiggelman winnen bij Audify Awards

03-10-2025 | 22:25:00
Stichting ALS, Boldking en Albert Heijn winnen bij Audify Awards; Michel Tiggelman (Randstad) is Audio-ambassadeur 2025
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.