StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

StudioM, onderdeel van WPP Media, ontwikkelde voor Eurojackpot en de KNVB de campagne Mr. Beker. Deze campagne viert de charme van de Eurojackpot KNVB Beker en positioneert Eurojackpot als de nieuwe naamgever van het toernooi.

De campagne zet de bijzondere dynamiek van het bekervoetbal centraal. Niet de vaste sterren, maar doorbrekende talenten, verrassende uitblinkers en momenten die het toernooi typeren staan in de spotlight.

Bekervoetbal als podium

Daan Koops, creative director bij StudioM: "De KNVB Beker is stiekem veel leuker dan de competitie. Hier zie je jonge talenten doorbreken en vergeten helden nog één keer schitteren. Elke wedstrijd voelt als een finale. Het is voetbal in zijn puurste vorm: rauw, echt en vol passie. Deze spelers verdienen het om gezien te worden op een manier die recht doet aan hun verhaal en aan wat de beker zo bijzonder maakt."

In de serie worden uiteenlopende rollen belicht, van de revelatie en de nieuweling tot de reuzendoder en de keeper die net te vroeg juicht. Daarmee bouwt de campagne voort op de traditie van iconische bekerfiguren uit het verleden.

Maxim Hartman als verteller

Presentator en interviewer Maxim Hartman geeft de campagne een eigen signatuur. Zijn stijl en benadering sluiten aan bij de ambitie om de verhalen van onverwachte helden op een directe en herkenbare manier vast te leggen en te delen met een breed publiek.

De keuze voor Hartman onderstreept de inzet op authenticiteit en betrokkenheid bij het toernooi. De serie moet de emotionele band met de Eurojackpot KNVB Beker versterken en laten zien wat het bekervoetbal onderscheidt van andere competities.

Samenwerking binnen voetbal en media

StudioM ontwikkelde het concept en werkte voor de uitvoering samen met Kamp Seedorf, Blood in Blood Out, 433, DPG Media Nederland en Maxim Hartman. De campagne wordt uitgerold via verschillende mediakanalen en vormt een structureel onderdeel van de positionering van de Eurojackpot KNVB Beker.

www.wearestudiom.com

www.wppmedia.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

WPP Media koppelt YouTube Creator Insights aan eigen tools

12-12-2025 | 12:06:00
Met deze stap wil het mediabedrijf meer transparantie, precisie en schaal brengen in creator-gedreven marketing voor internationale merken.

Victor Knaap meest invloedrijk in digitale bureauwereld

05-12-2025 | 12:16:00
Mede-oprichter en CEO Monks EMEA staat voor tweede jaar op 1 in de DigitalAgency100

Maiko Valentijn meest invloedrijk in mediabureauwereld

05-12-2025 | 08:22:00
Maiko Valentijn (WPP Media) staat voor het vijfde jaar op nummer 1 in de MediaAgency100, de lijst van de invloedrijkste mensen in de mediabureauwereld.

Ruud Verheijen verlaat Wavemaker en WPP Media

25-11-2025 | 22:46:00
Ruud Verheijen heeft aangekondigd na 15 jaar WPP Media en Wavemaker te verlaten. In februari 2024 werd hij nog benoemd tot CEO van Wavemaker

WPP wint ZILVER bij Influencer & Content Marketing Awards 2025

21-11-2025 | 08:21:00
Dr. Oetker wilde een nieuw premium pizzamerk genaamd Suprema introduceren, dus WPP Media ging aan de slag.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.