Ster, OMS en Qmusic, BNR, ORN en ePower Sales wijzigen radiotarieven voortaan maandelijks

Ster, OMS, Qmusic, BNR Nieuwsradio, ORN (voor de regionale omroepen) en ePower Sales (voor de regionale commerciele zenders en onder meer Kink) wijzigen per 1 april 2023 maandelijks hun (bruto)tarieven. Dit hebben deze partijen gezamenlijk afgesproken als leden van brancheorganisatie Audify.

Voorheen werden de (bruto)tarieven per kwartaal bekend gemaakt. Met deze wijzigingen willen de radiopartijen volgens betrokkenen van onder meer OMS en Qmusic die Marketing Report heeft gesproken, kunnen inspelen op het NMO Luisteronderzoek waar sinds 1 februari wekelijks rapportages van beschikbaar worden gesteld. Daarnaast willen de de radiobedrijven aansluiten bij de maandelijkse methodiek zoals die voor televisiereclame geldt.

Voor Ster en OMS (Talpa Media Solutions) is dat van belang, aangezien daarbij in eigen huis ook televisiereclame wordt verkocht.  Voor de Ster die de recalame voor de NPO-zenders verkoopt, geldt dat deze naast de tarieven ook de (standaard) inkoopperiode naar maandelijks wijzigt.

OMS verkoopt de reclame voor Talpa Network (Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica) die voor 90 procent eigenaar  is daarvan alsmede  RadioCorp (10 procent eigenaar) waar 100%NL en Slam! onder vallen. Ook verkoopt OMS de reclame voor Radio Decibel en Mediahuis/Audiohuis-zender Sublime. 

De releasedatum van de brutotarieven is telkens circa 35 tot 40 dagen voor de maand waarop die van toepassing is. Afhankelijk van onderlinge afspraken tussen exploitanten en adverteerders/mediabureaus kunnen de brutotarieven van invloed zijn op de effectieve nettotarieven. Met name als alleen een kortingspercentage is afgesproken.

www.audify.nl

www.ster.nl

www.oms.fm

www.qmusic.nl

www.epowersales.nl

www.orn.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.