Tag Resultaten
NMO Luistercijfers april 2025: Qmusic wint opnieuw
Marketing Report heeft de april 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat de ingevoerde minutenregistratie nauwelijks effect heeft op de cijfers
[Vacatures] Screenforce en Audify zoeken een Junior Marketing Executive
Screenforce en Audify zijn per direct op zoek naar een Junior Marketing Executive
Audify: 51,1 miljoen euro omzet in Q1 van 2025
De totale door brancheorganisatie Audify gerapporteerde omzet in audioreclame tijdens het eerste kwartaal bedroeg 51,1 miljoen. Dat is 3,7 procent meer dan het eerste kwartaal 2024. De stijging is wel minder hard dan een jaar geleden toen deze nog ruim 10 procent bedroeg
Luistertijd stabiel, marktaandelen verschuiven
Marketing Report heeft de maart 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat
Audify lanceert platform voor aanleveren radiocommercials
Audify introduceert per 15 april het aanleverplatform Audify Hub. Radioproducenten leveren vanaf die datum hun commercials aan via dit centrale systeem.
[Vacatures] Screenforce en Audify zoeken een Marketing Executive
Screenforce en Audufy zijn per direct op zoek naar een Marketing Executive
NMO Luisteronderzoek februari 2025: Qmusic en Joe doen het goed
Marketing Report heeft de februari 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic en Joe het zeer goed doen, terwijl Radio 538 en Radio 10 van Talpa Network vergeleken met januari 2025 matig scoren
[Audify] NMO Luisteronderzoek januari 2025:
Audify heeft de januari 2025-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van gegevens uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars gemiddeld 132 minuten per dag bedraagt, een daling van 8 minuten ten opzichte van december 2024 (en nagenoeg gelijk met januari 2024 toen het 132,8 minuten per dag was)
Liedewij Hentenaar over the age of audio
Liedewij Hentenaar, Directeur van Audify. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over audio in de mediamix.
[Whitepaper] Audify Audiojaarrapport 2024
Audiomarkt in Nederland groeide in 2024 met 6,5 procent tot 261.000 miljoen euro. Voor het eerst werd podcastadvertising opgenomen in de resultaten
Stem af op succes!
Radio passé? Podcasts een hype? Audioreclame in elkaar geknutseld? Dan staat je oortje waarschijnlijk op mute. Want audio is booming
Audiomarkt groeit met 6,5 procent tot 261.000 miljoen euro
Audiomarkt in Nederland groeide in 2024 met 6,5 procent tot 261.000 miljoen euro. Voor het eerst werd podcastadvertising opgenomen in de resultaten
[DutchMedia Podcast] Joris van der Pol over audioreclame
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
[Audify] NMO Luisteronderzoek december 2024: NPO Radio 2 met Top 2000 onverslaanbare marktleider
Audify heeft de december-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van gegevens uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars gemiddeld 140,1 minuten per dag bedraagt, een stijging van 9,3 minuten ten opzichte van november 2024 (en bijna 6 minuten meer dan december 2023).
Analyse NMO Luisteronderzoek 2024: Radio 10, NPO Radio 2, Qmusic en Radio Veronica dalen, JOE en 538 stijgen
In 2023 hebben zenders als Radio 10, (13+ marktleider) NPO Radio 2, (commercieel marktleider) Qmusic en Radio Veronica marktaandeel ingeleverd, terwijl Radio 538 en nieuwkomer JOE duidelijk aan marktaandeel winnen. Dit blijkt uit een analyse van de NMO Luistercijfers over 2023 van Marketing Report
Dit zijn de 10 meest gelezen whitepapers op Marketing Report in 2024
In 2024 publiceerde Marketing Report een grote serie Partner Whitepapers. Deze tien zijn het meest gelezen.
[Audify] NMO Luisteronderzoek november 2024: stabiele situaties voor Qmusic en Radio 538
Audify heeft de november-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars 131,6 minuten per dag is, en daarmee enkele minuten is gestegen
[Marketing Report Radio] Liedewij Hentenaar over Audify, het NMO en de rol van podcasts
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over wat Audify doet, het Nationaal Media Onderzoek (NMO) en de impact van de wekelijkse rapportage.
[Audify] NMO Luisteronderzoek oktober 2024: DPG Media profiteert
Audify heeft de oktober-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars 131,6 minuten per dag is, en daarmee enkele minuten is gestegen
[Audify] maandrapport NMO Luisteronderzoek september 2024
Audify heeft de augustus-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars met 128,9 minuten per dag is, en daarmee is gestegen
OHRA en de VakantieDiscounter winnen Audify Award voor beste audioreclame, Hanka de Bruin audio-ambassadeur 2024
Het is de eerste keer in de historie van de radioreclameprijzen van Audify dat de jury twee adverteerders een Audify Award voor hun audiocommercial geeft.
Gepubliceerd door: Caspar Scherphuis