Roorda maakt CoronaMelder-campagne

Om zoveel mogelijk Nederlanders te motiveren de CoronaMelder-app te downloaden en te gebruiken, heeft Roorda Reclamebureau in opdracht van ministerie van VWS een massamediale campagne ontwikkeld.

CoronaMelder stuurt je een melding als je langer dan 15 minuten dicht bij iemand in de buurt bent geweest, die later het coronavirus blijkt te hebben. Dit kan een bekende zijn, maar ook een app-gebruiker bij wie je in de buurt was en die je niet kent. Als je een melding hebt ontvangen, lees je in de app welke maatregelen je kan nemen en of je je kunt laten testen. Zo weet je eerder of je mogelijk bent besmet en kun je voorkomen dat je onbewust een ander besmet. Want je kunt het coronavirus al doorgeven, voordat je je ziek voelt.

Joeri Jansen, creatief directeur bij Roorda Reclamebureau: “In de campagne speelt de persoonlijke motivatie een grote rol. Je downloadt de app namelijk niet om jezelf te beschermen, maar om anderen te beschermen en het onbewust verspreiden van het virus te voorkomen. In de campagne zien we daarom mensen vertellen voor wie zij de app hebben gedownload en wie zij dus willen beschermen. Deze mensen vertellen vervolgens weer voor wie zij de app hebben gedownload. Dat kan je opa of oma zijn, maar ook je jaarclub, of je collega's zijn.

Credits

Bureau: Roorda Reclamebureau | Creatie: Joeri Jansen, Joost van Nistelrooij, Justin van Creij | Strategie: Tabula Rasa | Account: Vanessa Smit, Marleen Delisse, Hans Bauman | Regie: Mees Peijnenburg (Halal) | D.O.P.: Robbie van Brussel | Edit: Joshua Menco | Grading en postproductie: De Grot | Muziek: Sharkee | Sounddesign: SoundCircus | Fotografie: Maeve Stam (Halal) | Design: Jorn Slotboom, Kevin Scheffer | Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Mariëlle Verlouw, Corliz de Jongh, Suzanne Koning | Media inkoop: Initiative

www.roorda.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.