Popcorn Stories: Filmpje Handen Thuis in kader van coronacrisis

Het video- en animatieproductiebedrijf Popcorn Stories heeft een filmpje gemaakt om de huidige coronacrisis en de maatregelen te visualiseren voor de Nederlandse maatschappij. In het filmpje, dat om handen draait, wordt de benodigde solidariteit door de coronacrisis benadrukt. De video wil een boodschap van kracht en hoop geven, maar ook een oproep. Handen op elkaar voor de harde werkers, maar verder: handen thuis.

Michan Tolman, creative director bij Popcorn Stories: "Het filmpje is gemaakt vanuit de gedachte wat kunnen we meegeven aan de maatschappij. We hebben onze creativiteit ingezet en hiermee een boodschap mee willen geven. Zondag 22 maart begonnen we met het idee dat op 24 maart al on air ging. We hebben handen als aanknopingspunt genomen. We hebben gemerkt dat de overheid qua communicatie op dit soort crisistijden niet goed voorbereid is en de burgers behoefte hebben aan communicatie. Uiteraard hebben ze de oficiele informatie, maar er zijn geen campagnes. Wij hebben geprobeerd de situatie te visualiseren, want het is belangrijk dat mensen het zien."

 

Popcorn Stories heeft gemerkt dat bestaande opdrachten zijn uitgesteld en bedrijven thans als het gaat om videoproducties alles on hold heeft gezet. Voor de animatieproducties lopen de zaken wel door.

www.popcornstories.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.