
Pien Cornelissen lanceert podcast saleshouse BIEN.Media
Pien Cornelissen introduceert BIEN.Media, het eerste onafhankelijke saleshouse speciaal voor podcasts. De podcastmarkt is versnipperd en heeft een grote uitdaging op sales, daarmee speelt ze in op een gat in de markt. BIEN.Media maakt dan ook een vliegende start: Meer van dit, Geuren & Kleuren Media, Snippet Media en Microphone Media sloten zich onmiddellijk aan. Met 15 podcasts in het portfolio is BIEN.Media vanaf de lancering al goed voor drie miljoen plays per maand.
Overzicht voor adverteerders, creativiteit voor makers
Door meerdere podcasts van verschillende partijen onder één dak te bundelen, creëert BIEN.Media voor adverteerders meer overzicht in de markt en geeft het tegelijkertijd een kwaliteitsfilter. Ambitieuze podcastmakers en productiebedrijven kunnen extra inkomsten uit advertenties genereren, zonder dat zij een accountmanager in een overspannen markt moeten aantrekken. Zo kunnen zij zich focussen op creatie, in plaats van sales.
Pien Cornelissen: "Ik had al langer de droom om mijn eigen mediabedrijf op te richten. Maar toen ik een LinkedIn-bericht plaatste waarin ik aangaf dat ik uit loondienst was bij Tonny Media en als freelancer aan de slag ging, stroomde mijn inbox vol. Er was een grote vraag naar sales in de podcastbranche. Zo is BIEN.Media geboren: een onafhankelijk saleshouse voor podcasts."
Transparant en efficiënt
BIEN.Media opereert zelfstandig. Er zijn geen contracten met makers en het produceert zelf geen podcasts, waardoor de adverteerder neutraal geadviseerd wordt. Transparantie staat voorop: een campagne wordt gemaakt op basis van de vraag van de adverteerder en niet op basis van beschikbare plekken in de podcasts. Dit leidt tot effectieve campagnes. Adverteerders en mediabureaus hebben bovendien te maken met één contactpersoon in plaats van meerdere, omdat BIEN.Media een groot deel van het projectmanagement op zich neemt.
Portfolio
BIEN.Media vertegenwoordigt de podcasts van: Meer van dit (Teun & Gijs Vertellen Alles, Weer Een Dag), Geuren & Kleuren Media (Mama’en - de podcast), Snippet Media (De Saarpodcast), Microphone Media (Content Wars) en Dubbel Zen (de 9 maanden podcast).
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Sink or Swim: Puck de Mol van Otterloo en Tristan Albers
Songtradr brengt muziekbedrijven samen onder MassiveMusic
Zijn virtuele artiesten een must-have voor merken?
Adpaq ontwikkelt DSP-platform gericht op digitale audio
NMO Luistercijfers mei 2025: Qmusic overal marktleider
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen