Outbrain lanceert App Install Smartad om open web beter te benutten

Outbrain heeft App Install Smartad gelanceerd, een advertentieproduct waarmee app-marketeers op kosteneffectieve wijze het volledige potentieel van het open web kunnen benutten.

De app is een alternatief voor de walled gardens. Met de App Install Smartad van Outbrain kunnen marketeers nu hun apps promoten bij meer dan 1 miljard mensen in de vertrouwde omgevingen van veel premium publishers. Marketeers kunnen nu effectief optimaliseren naar kosten per installatie en andere belangrijke KPI’s die minder vaak beschikbaar zijn voor campagnes binnen het open web en traditionele display-omgevingen.

Outbrain's App Install Smartad bevat verschillende elementen, waaronder een logo, een CTA-button en interactieve GIF's, waardoor een meer naadloze en engaging ervaring wordt gecreëerd. Het voegt zich bij Outbrain's Performance Smartad-oplossingen: Outbrain's native advertentieformaten, versterkt door eigen targeting met behulp van Outbrain’s interest graph data.

Eytan Galai, Chíef Revenue Officer van Outbrain: "Voor het eerst bieden we app-marketeers een manier om hun bedrijf winstgevend te laten groeien buiten de sociale netwerken om. Deze nieuwe indeling maakt deel uit van het initiatief van Outbrain om nieuwe en innovatieve advertentie ervaringen aan te bieden in ons premium publisher netwerk, gedreven door de veranderende behoeften van onze adverteerders in 2020 en daarna. We hebben altijd gewerkt voor en aan een gratis en open internet en zullen onze inspanningen voortzetten om uitgevers en adverteerders te ondersteunen die zich tot dat kanaal wenden om een gezonde en betekenisvolle inkomstenstroom te behouden buiten de technologiegiganten van Google en Facebook."

www.outbrain.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.