NMO benoemt Inge Brakman tot interim voorzitter; Ton Rozestraten penningmeester

Het bestuur van de Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Inge Brakman benoemd tot interim voorzitter. Zij is daarmee de eerste (externe) voorzitter van NMO. Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer bij RTL Nederland en CEO van Ad Alliance),  is benoemd tot penningmeester van NMO. Hij zetelt namens Screenforce (de brancheorganisatie van tv-exploitanten) in het NMO-bestuur. Dit is besloten in de eerste bestuursvergadering van NMO.

Inge Brakman is sinds juli 2011 voorzitter van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en is bij vele bedrijven en organisaties bestuurder (geweest). Zij is dat thans bij onder  meer WWF, DSM, Accenture the Netherlands, ASN Bank, stichting De Volkskrant en de Bestuurskamer.

Vacature

NMO is op zoek naar een andere onafhankelijk (externe) voorzitter; waarbij geinteresseerden zich nog kunnen melden. Inge Brakman heeft het proces van de totstandkoming van NMO begeleid in haar rol als voorzitter van SKO. Inge Brakman zelf heeft zich niet kandidaat gesteld en zal terugtreden nadat een voorzitter is benoemd. NMO is het resultaat van een samenwerking van de joint industry comité's Stichting KijkOnderzoek (SKO), NLO (stichting Nationaal Luisteronderzoek), NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) en VINEX (Vereniging Internet Exploitanten).

Bestuur

Naast Ton Rozetstraten, zetelen namens de aanbieders Charelle Akihary-Lammers (directeur publiek & marketing bij de NPO), Rien van Beemen (namens NDP Nieuwsmedia en MMA, algemeen directeur Mediahuis Nederland), Lauren van der Heijden (namens VINEX, Chief Commercial Officer bij DPG Media België en Nederland) en Joris van der Pol (als voorzitter van Audify, algemeen directeur One Media Sales bij Talpa Network/Talpa Media Solutions) in het bestuur.

Aan de vraagzijde zetelen Harry Dekker (namens bvA, Media Director bij Unilever), Marielle Slenders (namens bvA, Head of Media & Performance bij AS Watson Benelux), Thijs Muller (als voorzitter Platform Media Adviesbureaus, directeur van Havas Media Nederland) en Johan Smit (directeur bij PMA, Platform Media Adviesbureaus) in het bestuur.

De bedoeling is dat de komende periode de afzonderlijke JIC's worden opgeheven en NMO zogeheten kamers krijgt bij de verschillende onderzoeken.

Ton Schoonderbeek (algemeen directeur) en Patricia Sonius-Kruiniger (directeur onderzoek) vormen samen de directie en dagelijkse leiding over het Nationaal Media Onderzoek en de organisatie daarvan.

www.nationaalmediaonderzoek.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

NMO Luistercijfers mei 2025: Qmusic overal marktleider

06-06-2025 | 15:31:13
Marketing Report heeft de mei 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat de ingevoerde minutenregistratie nauwelijks effect heeft op de cijfers

Marc Visch krijgt kritiek op NMO terug als een boemerang

23-05-2025 | 19:00:00
Marc Visch, hoofdredacteur en directeur van RTV Drenthe, krijgt in feite zijn kritiek (via Linkedin) op het NMO Luisteronderzoek  als een boemerang terug van het Nationaal Media Onderzoek

Joris van Lierop: NMO Online maakt beter plannen mogelijk

09-05-2025 | 10:32:00
NMO Online breidt uit met partijen als Meta (Facebook/Instagram, Alphabet (Google/YouTube) en Netflix. Daarmee ontstaat een vollediger beeld van het digitale bereik in Nederland

Patricia Sonius: NMO Crossmedia bundelt alle mediadata

09-05-2025 | 09:17:00
Onderzoeksorganisatie NMO zet een belangrijke stap richting het samenbrengen van alle mediadata in Nederland

NMO Online meet big tech

09-05-2025 | 08:55:00
Bij de lancering van NMO Online worden platforms als Google, Whatsapp, Facebook en AliExpress ook meegenomen in de metingen
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.