Natwerk ontwikkelt campagne Lebara over passend datagebruik

Creatief bureau Natwerk heeft een merkcampagne ontwikkeld voor Lebara. De campagne daagt consumenten uit om na te denken over hun datagebruik en roept de vraag op: Heb je dat nou écht nodig? Daarmee speelt Natwerk in op het verschil tussen wat klanten kiezen en wat ze daadwerkelijk gebruiken: gemiddeld 8,7 GB per maand, terwijl veel Nederlanders voor een onbeperkt abonnement gaan.

De campagne is te zien op televisie, online en sociale media, en sluit aan op de bestaande merkpositionering Logisch.

Campagnethema zet consument aan tot nadenken

Wessel Beumer, Creative Director bij Natwerk: "We zochten een nieuw thema waarmee we de markt konden wakker schudden. De markt is enorm verzadigd met de boodschap: het is bij ons goedkoper. Wij vonden dat een onderschatting van onze klanten. Die wil niet alleen goedkoop, maar een passend abonnement. Daarom helpen wij mensen om slimmer na te denken over hoeveel ze écht nodig hebben."

In de campagne maakt Natwerk gebruik van herkenbare, licht absurde voorbeelden zoals een ijsbeer met een winterjas en een zitmaaier in een kleine tuin om de boodschap kracht bij te zetten.

Merkconsistentie met visuele en muzikale elementen

De visuele stijl van de campagne is doorvertaald naar nieuwe brand assets. Zo zijn de herkenbare pebbles uit eerdere campagnes door Natwerk omgevormd tot karakters die in de hele funnel terugkomen. Ook werkte het bureau samen met MassiveMusic aan een eigen sound die de merkidentiteit van Lebara ondersteunt.

Tanja Notenboom, marketingmanager bij Lebara: "De markt roept vooral dat iedereen ‘meer, meer, meer’ nodig heeft. Wij vinden het juist belangrijk dat onze klanten alleen betalen voor wat ze echt nodig hebben. Voor de een is dat een hoge databundel van bijvoorbeeld 20 of 40 GB, de ander heeft genoeg aan 6 GB. Ook begrijpen we dat je soms de ene maand meer en de andere maand weer minder data nodig hebt. Daarom kun je bij ons ook heel makkelijk je bundel naar boven én naar beneden toe bijstellen."

Volledige doorvertaling naar media en social

De campagne wordt het hele jaar door ingezet via televisie, online video en social media. Naast het creatieve concept en de productie door Natwerk, is de social doorvertaling verzorgd door bureau Unlike. Andere betrokken partijen zijn Better Call Sol (productie), Colorbleed (animatie), Braasem Muziek & Geluid, MassiveMusic (sonic branding) en Bart Voorsluis (edit & grading).

Credits:

Klant: Lebara | Bureau: Natwerk | Social: Unlike | Productie: Better Call Sol | Regie: Joris Weerts | Animatie: Colorbleed | Audio: Braasem Muziek & Geluid | Sonic Branding: MassiveMusic | Edit & Grading: Bart Voorsluis

www.natwerk.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

02-09-2025 | 15:39:00
Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.

Natwerk lanceert BiFi Chicken-campagne in Duitsland

27-08-2025 | 09:33:00
Na eerdere campagnes in Nederland en België werkt Natwerk nu ook voor BiFi in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

Reinier Steures: Plezier in projecten houdt Natwerk scherp

20-08-2025 | 10:08:00
Een openhartig gesprek over werk, leven, verandering in het vak en de balans tussen persoonlijke groei en zakelijk succes.

NATWERK en ARTIS lanceren Pridecampagne

30-07-2025 | 13:33:18
Onder het motto Omarm je aard(e) – Love your nature vieren ARTIS en creatief bureau NATWERK seksuele diversiteit in de natuur tijdens Pride.

De Telegraaf lanceert merkcampagne: Direct. De Telegraaf.

15-07-2025 | 07:28:00
De Telegraaf lanceert merkcampagne: Direct. De Telegraaf. Natwerk is verantwoordelijk voor het strategische uitgangspunt en concept
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.