MullenLowe Alfred ontwikkelt campagne voor Monsterboard

MullenLowe Alfred bedacht een merkcampagne en tv-commercial voor Monsterboard. De spot is drie weken te zien op televisie. De focus ligt op de juiste match tussen bedrijf en kandidaat.

Om duidelijk te maken hoe belangrijk een goede match is, is in de commercial op een ludieke manier juist een mismatch te zien. De campagne, gericht op werkzoekenden tussen de 18 en 35, is ook  online te zien via Instagram, YouTube en Snapchat.

In Nederland zijn vier versies van de commercial te bekijken. In de eerste versie, die alleen op televisie te zien is, wordt een man gevolgd die in korte broek op een formeel kantoor verschijnt. Een mismatch, maar juist een match als dezelfde man als pakketbezorger aan het werk is.

Online worden er nog drie korte versies van de commercial ingezet, waaronder één waarin te zien is dat een collega te veel in de personal space van een andere collega komt: duidelijk een mismatch. Want ook wanneer je denkt te solliciteren op een passende baan kan het in de praktijk zo zijn dat de baan een mismatch is omdat de bedrijfscultuur niet past.

Jort Wassenaar, Managing Director Monsterboard Nederland, Monster UK, IE en Frankrijk: “We zien dat jongere kandidaten regelmatig moeite hebben om een goed beeld te krijgen van een vacature, en solliciteren of zelfs worden aangenomen voor banen die eigenlijk geen goede match voor hen zijn. De kans op een mismatch is voor hen ook groter omdat ze minder werkervaring hebben dan oudere werkzoekenden. Met onze campagne laten we zien dat je soms een beetje out of the box moet denken. Er zijn veel banen die niet voor de hand liggen maar misschien juist heel passend zijn.”

www.alfred.nl
www.monsterboard.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.