MullenLowe Alfred ontwikkelt campagne voor Monsterboard

MullenLowe Alfred bedacht een merkcampagne en tv-commercial voor Monsterboard. De spot is drie weken te zien op televisie. De focus ligt op de juiste match tussen bedrijf en kandidaat.

Om duidelijk te maken hoe belangrijk een goede match is, is in de commercial op een ludieke manier juist een mismatch te zien. De campagne, gericht op werkzoekenden tussen de 18 en 35, is ook  online te zien via Instagram, YouTube en Snapchat.

In Nederland zijn vier versies van de commercial te bekijken. In de eerste versie, die alleen op televisie te zien is, wordt een man gevolgd die in korte broek op een formeel kantoor verschijnt. Een mismatch, maar juist een match als dezelfde man als pakketbezorger aan het werk is.

Online worden er nog drie korte versies van de commercial ingezet, waaronder één waarin te zien is dat een collega te veel in de personal space van een andere collega komt: duidelijk een mismatch. Want ook wanneer je denkt te solliciteren op een passende baan kan het in de praktijk zo zijn dat de baan een mismatch is omdat de bedrijfscultuur niet past.

Jort Wassenaar, Managing Director Monsterboard Nederland, Monster UK, IE en Frankrijk: “We zien dat jongere kandidaten regelmatig moeite hebben om een goed beeld te krijgen van een vacature, en solliciteren of zelfs worden aangenomen voor banen die eigenlijk geen goede match voor hen zijn. De kans op een mismatch is voor hen ook groter omdat ze minder werkervaring hebben dan oudere werkzoekenden. Met onze campagne laten we zien dat je soms een beetje out of the box moet denken. Er zijn veel banen die niet voor de hand liggen maar misschien juist heel passend zijn.”

www.alfred.nl
www.monsterboard.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.