MeMo2 en Respondenten.nl starten strategische samenwerking

MeMo2 en Analytics kondigen aan samen te gaan werken met kwalitatieve-researchspecialist Respondenten.nl. Deze samenwerking zorgt ervoor dat onderliggende consumenten-ervaringen, ideeën en percepties net zo geautomatiseerd, snel en gevalideerd kunnen worden gemeten als de meer kwantitatieve KPI’s rondom campagnebereik (inclusief contactfrequenties), brand-uplift en conversie-attributie.  

Een belangrijke rol in de samenwerking is weggelegd voor het MeMo2 Crossmedia Meetplatform THX. Met deze samenwerking wordt niet alleen het onderliggende THX Audience verder uitgebreid door Respondenten.nl panelleden, ook zet het THX Platform een grote stap in de kwalitatieve meetmarkt. 

Naast harde THX-statistieken als crossmediabereik, contactfrequenties, bereikte doelgroepen, winkelbezoek en allerlei merk KPI-scores, biedt THX nu ook onderliggende consumenten-ervaringen en dieperliggende motivaties, gevoelens, percepties rondom vertoond gedrag. Het snel en gevalideerd in kaart kunnen brengen van onderliggende consumenten-ervaringen en gevoelens is voor merken belangrijk om bestaande klanten beter te kunnen bedienen en daarmee te behouden.

Marcel Vogels, oprichter MeMo2: "Stel, je bent Unilever en je lanceert een nieuwe smaak ice-tea. Als Unilever besluit om naast een grootschalige tv- en Out-of-home campagne ook een instore promotie te doen in de verschillende supermarkten, dan wil je naast het bereik en merkeffect ervan, ook graag directe input van de geraakte consumenten zelf. Vooral consumenten die feitelijk zijn blootgesteld aan onderdelen van de campagne en daadwerkelijk in contact zijn geweest met de instore promotie en zo’n Ice-tea hebben gedronken. Wat zijn de eerste reacties over de smaak, verpakking, look & feel, claims over duurzaamheid en gezondheid? THX biedt real-time conversaties en insight onderzoek onder die specifieke fijnmazige doelgroepen."

Door de samenwerking kunnen kandidaten ten behoeve van kwalitatief onderzoek real-time worden gevalideerd, geselecteerd en uitgenodigd. Het THX Platform stuurt kleine pushberichten naar de geselecteerde kandidaten om hen te betrekken bij korte persoonlijke surveys, persoonlijke online interviews via de mobiele camera en/of deelname bij online (focus)groepen op gezette tijden.

Yvette Huitema, oprichter Respondenten.nl: “We zien een sterke toename van mobiele focusgroepen, testen en onderzoeken onder echte consumenten door de meerwaarde in snelheid, targeting en nauwkeurigheid. Bij Respondenten.nl verwachten we dat die trend blijvend zal zijn. Daarom is Respondenten.nl zeer verheugd met deze samenwerking."

www.memo2.nl
www.respondenten.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.