[Marketing Report Radio] Nic Huiskes over intelligence bij Randstad Groep Nederland

Nic Huiskes is directeur marketing communicatie en intelligence bij Randstad (Groep) Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio verteld hij over de schaarste op de arbeidsmarkt en hoe Randstad daar mee omgaat.

Nic Huiskes: "Wat we al jaren aan het doen zijn vanuit intelligence is niet zozeer kijken naar functies of beroepen maar naar de skillset van mensen. Want je voert een functie uit maar je bent ook een individu en je kunt bepaalde dingen leren. Het is eigenlijk veel relevanter en interessanter om te kijken naar de skills die iemand heeft, om die vervolgens in te zetten voor bepaalde functies. Wat we recentelijk hebben gedaan en daar ben ik heel erg trots op, is dat we aan het kijken zijn naar de gaming industrie en de skills die je daarbij ontwikkelt. Door het spelen van bepaalde spellen ontwikkel je skills die je ook binnen werkgerelateerde beroepen zou kunnen toepassen. Wat je bijvoorbeeld ziet is dat oog-hand coördinatie binnen de chirurgie erg belangrijk is. Dus op het moment dat je bepaalde spellen speelt waarbij je die skill al van jongs af aan ontwikkelt, heb je daar gedurende je werkende leven profijt van. Net zoals skills als beslissingsprocessen, communicatie en handelen in urgente situaties, die je (onbewust) ontwikkelt door het spelen van spellen zoals FIFA, World of Warcraft of Fortnite."

Luister het volledige interview van Nic Huiskes hier:


Luister hier de volledige radio-uitzending van 17 mei 2022 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.