LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini
Merk vult gat tussen LINDA.meiden en LINDA.
LINDA. introduceert in 2026 het crossmediale merk LINDA.mini. Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar. De titel vult het gat tussen LINDA.meiden en LINDA. en speelt in op de behoefte aan betrouwbare en herkenbare informatie in een intensieve levensfase.
LINDA.mini richt zich op vrouwen die veel tijd online doorbrengen en behoefte hebben aan nuchtere duiding, human interest verhalen en praktische handvatten. De content gaat niet alleen over ouderschap, maar ook over wat vrouwen zelf nodig hebben om zichzelf niet uit het oog te verliezen.
Crossmediaal merk voor jonge ouders
Met LINDA.mini zet LINDA. in op een breed crossmediaal bereik. Het merk bestaat uit een eigen app en website, diverse socialkanalen en een printmagazine dat twee keer per jaar verschijnt. De titel krijgt dezelfde beeldtaal, tone of voice en redactionele kwaliteit die kenmerkend zijn voor LINDA.
Hoofdredacteur met ervaring uit de doelgroep
LINDA.mini komt onder leiding te staan van Lotte Bastiaansen, hoofdredacteur LINDA.mini. Zij werkt sinds 2012 bij LINDA. en vervulde eerder functies als head of branded content, adjunct-hoofdredacteur LINDA.nl en creative director. Met haar ervaring en als moeder van 2 jonge kinderen heeft zij een directe aansluiting bij de doelgroep.
Lotte Bastiaansen: “Moeder zijn vind ik het mooiste wat er is, maar het is ook intens en soms ronduit chaotisch. Zo presenteerde ik onlangs voor een volle zaal de plannen voor LINDA.mini toen het alarm van mijn telefoon afging, om mij en dus alle aanwezigen eraan te herinneren dat er thuis nog een pietenpakje klaargelegd moest worden voor pietengym op school. Herkenbare momenten voor iedere moeder. Met LINDA.mini willen we ouderschap benaderen zoals het écht is: eerlijk, rauw, met zelfspot en soms ongefilterd pijnlijk. We maken het niet mooier dan het is, oordelen niet, maar bieden wel ruimte voor alles wat je voelt als moeder én als vrouw. Ik kijk ernaar uit om samen met het team LINDA.mini verder uit te bouwen.”
Strategische uitbreiding binnen LINDA.-familie
Met de introductie van LINDA.mini wordt het LINDA.-portfolio verder verbreed. Waar LINDA.meiden zich richt op vrouwen van 18 tot 28 jaar en LINDA. een brede volwassen doelgroep bedient, focust LINDA.mini zich op vrouwen in de fase van jong ouderschap.
LINDA.mini wordt in maart 2026 gelanceerd.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Management neemt PXR Media over met steun NewPort Capital
Patricia Sonius wordt algemeen directeur NMO
Hoe creatief vakmanschap 60 procent nieuw publiek opleverde
VRM: Vlaamse mediasector op kantelpunt: big tech zetten sector onder druk
Zes winnaars in Margriets 60 boven 60
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert