Jägermeister en Gullie met carnavalcampagne

Jägermeister is gestart met een carnavalscampagne samen met carnavalszanger Gullie (Quinten Montroos). Dorst & Lesser en Jägermeister realiseren hiermee hun tweede carnavalscampagne.

Waar Jägermeister vorig jaar het Noorden en Zuiden van Nederland samenbracht door de ongeschreven regels uit te leggen, is dit jaar voor een tweede stap in de zuidelijke richting gekozen.

Kas Knikkink, Senior Brand Manager Jägermeister: "Vorig jaar hebben we met groot succes met Brabants fenomeen Steven Brunswijk de regels rondom carnaval uitgelegd. Dit jaar gaan we door op dat thema en proberen we mensen nog een stapje dichter bij die perfecte carnavalservaring te brengen; dit keer door te focussen op de voorbereiding. We zijn enorm verheugd dat we hiervoor dit jaar een ander Brabants carnavalsicoon hebben weten te strikken, namelijk Gullie. Een goede voorbereiding is immers het halve werk."

Gedurende de campagne staat Gullie centraal: hij springt in op allerlei momenten voorafgaand aan carnaval. Met ruim 70 social assets, waarin zes verschillende carnavalsvierders een rol spelen, is er voor elk scenario, elke
feestganger en elke locatie een herkenbaar moment waar Jägermeister een rol in speelt.

Birgit Zuurveld, Managing Director Dorst & Lesser: "We hebben een campagne neergezet, die hopelijk heel Nederland aanspreekt door opnieuw een onderwerp te claimen dat voor iedereen relevant is, zowel boven als onder de rivieren. Hierbij hebben we niet alleen nagedacht over de inhoud van de content, maar ook over de momenten en plekken van verspreiding. Er zijn genoeg mensen die maar één dag per jaar de trein naar het zuiden nemen, zoals ikzelf bijvoorbeeld, maar sommigen spelen carnaval van begin tot eind uit. Die wil je allemaal zo authentiek mogelijk aanspreken."

De campagne loopt vanaf 1 februari 2020 op de social kanalen van Jägermeister Nederland. Rondom het feest wordt ook (D)OOH ingezet en er is een Spotify-lijst. Via een YouTube-advertentie, die ingekocht is op carnavalsnummers, worden fanatiekelingen extra aangespoord om met Gullie mee te doen.

Credits:
Adverteerder: Jägermeister (Maxxium) | Concepting, creatie social assets en social distributie: Dorst & Lesser | Media-inkoop (D)OOH: Mediaxplain | Productie: RubenPaulRuben

www.jagermeister.com
www.dorstenlesser.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Salsa Shop kiest New Story als digitaal bureau

30-09-2025 | 18:18:00
Met plannen voor uitbreiding in Nederland en daarbuiten wil Salsa Shop zijn digitale fundament versterken

The Kitchen, Dentsu en PRSSKD werken samen aan Heinz-campagne

30-09-2025 | 17:42:00
Heinz mengt zich de komende weken in de campagnekoorts met het grote Friet vs. Patat debat 2025.

mønaerk produceert Organic-campagne voor Prominent

30-09-2025 | 16:14:37
Prominent zet rust en zitcomfort centraal tijdens de woonmaand en presenteert de Organic collectie.

Dawn ontwikkelt merkidentiteit voor Wehkamp

30-09-2025 | 11:42:44
Wehkamp heeft een nieuwe merkidentiteit geïntroduceerd: Altijd Wehkamp, sinds 1952.

Heineken zet rode ster op groene daken voor verbinding

30-09-2025 | 11:27:00
Daarmee wil Heineken het spanningsveld doorbreken waarin moderne steden wel zijn gebouwd voor verbinding
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.