Jelle Kolleman weg bij Mediamonks Films & Content

Jelle Kolleman is per 1 juni vertrokken bij MediaMonks. Hij heeft samen met MediaMonks de labels Made for Digital en later, samen met Jacques Vereecken, The Boardroom opgezet, waar film- en videocontent voor de digitale wereld wordt geproduceerd. In 2019 werden deze labels ondergebracht bij MediaMonks Films & Content waar Kolleman de leiding van kreeg. In het najaar van 2019 werd S4Capital dankzij een fusie eigenaar van Mediamonks. Mediamonks Films & Content maakt onderdeel uit van MediaMonks Amsterdam, dat in de Amsterdamse Houthavens is gevestigd.

Jelle Kolleman: "Ik heb vier keer een bedrijf gestart, met wisselend succes. 25 jaar ben ik non-stop met ondernemen bezig geweest in de digitale reclamewereld. Mijn laatste klus binnen MediaMonks was het indelen en inrichten van de Mediamonks Amsterdam-vestiging, waar ook twee volledig ingerichte filmstudio’s zijn gebouwd, daar heb ik veel plezier aan beleefd. En toen dacht ik: wat kan ik nu gaan doen? Terug de business in? Maar nee, het is goed zo, ik heb een club opgezet en Vivian Opsteegh heeft daar nu de leiding over. In 2012 heb ik mezelf al een keer eerder ontslagen, bij Red Urban dat 5 jaar eerder aan DDB/Etcetera was verkocht. Toen was ik 10 jaar aan dat bedrijf verbonden en wilde ik andere dingen gaan doen. Daarna ben ik te snel verliefd geworden op het idee van iemand anders. Nu wil ik echt de tijd nemen voor mezelf. Als ondernemer kun je toch alleen echt ontspannen als je alle touwtjes hebt doorgeknipt, het laat je nooit los. Mijn vrouw, Marieke Kolleman, is mede-eigenaar van het te lanceren kinderbrillenmerk Junior & Junior. Die kan ik ondersteunen nu ik het een tijdje rustiger aan ga doen."

www.mediamonks.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst

12-09-2025 | 08:48:43
In sectoren variërend van reclame tot bankwezen heroverwegen professionals de kosten van het faciliteren van uitbreiding van fossiele brandstoffen.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.