[Interview] Zoë Servaas (Familyblend) over de overname van Baby op komst

Baby op komst, het online platform en magazine door verloskundigen, is per 1 januari onderdeel van Familyblend & Kompas Publishing

Zoë Servaas is Head of Marketing bij Familiyblend. We spreken haar over de overname van Baby op komst.

Kun je Baby op komst introduceren?

Baby op komst is ontstaan vanuit de noodzaak die verloskundigen zagen om hun zwangeren goed te informeren. In de jungle van medische informatie, tegenstrijdige adviezen, babyuitzet, borstkolven enzovoort was en is er behoefte aan een magazine en platform dat eerlijk en vooral ook medisch juist informeert. Verloskundigen hebben deze uitdaging opgepakt, dit heeft geresulteerd in de website www.babyopkomst.nl (sinds 1999) en het magazine Babyopkomst (sinds 2014). Volledig gerund door verloskundigen zijn wij dé autoriteit voor de zwangere vrouw en haar partner.

Het is betrouwbare content, met veel diepgang, die de zwangere écht ondersteunt in deze bijzondere periode in haar leven. Meer medische artikelen, die wetenschappelijk onderbouwd zijn, worden afgewisseld met lifestyle artikelen en mooie shoppingpagina’s die luchtigheid brengen en informatie geven over producten en diensten die ook zo nodig zijn. Per januari 2023 is Baby op komst onderdeel van Kompas Publishing en Familyblend.

Wat betekent de overname van Baby op komst voor Familyblend & Kompas Publishing?

Kompas publishing is een online media uitgeverij met ruime ervaring en kennis in de online wereld. Familyblend heeft al ruim 16 jaar ervaring met het verbinden van merken met de doelgroep van moeders en jonge gezinnen. Onze overkoepelende ambitie is om zoveel mogelijk moeders en jonge gezinnen te bereiken en te verbinden met merken die hun leven een stuk makkelijker en vooral leuker maken.

Familyblend heeft meerdere merken in haar portfolio die zich richten op de doelgroep zwanger worden en vrouwen met kinderen tot en met de leeftijd van 12 jaar, zowel online als offline. Samen met de 30 jaar ervaring van verloskundige Sandra Vuik weten wij als geen ander waar de vraag en interesse van de doelgroep ligt en kunnen hierdoor Baby op komst naar een nog hoger niveau tillen. Denk aan onze Kek Mama-redactie die al jarenlang nummer 1 glossy in de markt uitzet.

Wat doet Baby op komst op het gebied van events?

Op dit moment nog niks, maar we zijn ons wel aan het oriënteren.

Wat maakt Baby op komst aantrekkelijk voor adverteerders?

Baby op Komst wordt geschreven en verspreid door verloskundigen. Dat levert een groot bereik binnen een zeer specifieke doelgroep: zwangere vrouwen en wordt het blad hoog gewaardeerd en goed gelezen. Het magazine en het platform zijn daarom een hoogwaardig, brand safe omgeving om bijna alle zwangere vrouwen van Nederland te bereiken.

Met Baby op Komst bereik je de zwangere vrouwen. De content op deze website en in het blad is zeer betrouwbaar met veel diepgang en 66 procent van de zwangere vrouwen bewaart het tijdschrift na het lezen. Daarnaast is Baby op komst hét grootste magazine dat door verloskundigenpraktijken mee wordt gegeven na de eerste echo.

Welke thema’s gaan een belangrijke rol spelen in Baby op komst in 2023?

Voeding, gezondheid, luiers, supplementen, fit, (pret) echo, verzorging, carrière, fashion en cursussen.

Welke commerciële samenwerkingen staan er op de planning voor 2023?

We verwachten aankomend jaar mooie samenwerkingen te sluiten. Sinds de aankondiging hebben we al interesse gekregen vanuit verschillende kanten. Van luiers en persoonlijke verzorging tot fashion en geboortekaartjes. 

Hoe gaan jullie het succes van Familyblend & Kompas Publishing verder uitbouwen in 2023?

Het toevoegen van Baby op komst aan ons portfolio is een gerichte toevoeging. Naast de vier titels die we al in huis hebben, geeft Baby op komst ons nog meer bereik aan het begin van de zwangerschap. De vijf titels tezamen genereren nu in totaal meer dan 22 miljoen views per maand. En bereiken wij gericht jonge gezinnen met kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 12 jaar. Met de kennis die we de afgelopen jaren hebben opgedaan met mamaplaats, Kek Mama, Mama Magazine en Me-to-We kunnen we Babyopkomst verder optimaliseren en door middel van onze data propositie en creatieve concepten nog beter aan laten sluiten op de behoeften van onze adverteerders.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes

Nike herinterpreteert Just Do It met Why Do It?

08-09-2025 | 10:13:19
De campagne richt zich op jonge atleten die hun weg zoeken in een tijd vol kansen en uitdagingen.

NEEW ontwikkelt eerste merkcampagne voor Norah

08-09-2025 | 10:04:02
Norah richt zich sinds de oprichting in 2014 op vrouwen van 35 jaar en ouder, een doelgroep die in de Nederlandse modebranche vaak onderbelicht blijft.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-09-2025 | 08:11:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant  • Hoorn
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.