IClusion lanceert Heyleys: platform voor kankerpatiënten

Onder de naam Heyleys is door IClusion een platform gelanceerd voor kankerpatienten. IClusion is een Nederlandse Life Sciences Medtech. Het platform is opgezet vanuit het inzicht dat ernstig zieke patiënten te vaak buitenspel staan om aan onderzoek naar behandelingen deel te kunnen nemen. IClusion wist in september 2020 nog 2 miljoen euro aan financieringen binnen te halen. 

Aan het platform hebben verschillende bureaus nauw met elkaar samengewerkt. Op basis van de onderzoeksresultaten (stakeholder, value & customer journey mapping) van bureau Aan Zee, is Fitzroy Amsterdam aan de slag gegaan met de naamgeving, de merkidentiteit en de campagne. Fingerspitz is verantwoordelijk zijn voor de online marketing. De bureaus Weekend Creative Agency en E-sites zijn verantwoordelijk voor de user interface/experience en de technische ontwikkeling van het platform.  Een campagne zal online en in print plaats vinden.

Hanneke Janssen, CEO van Heyleys: "We hebben een online platform ontwikkeld waar alle klinisch onderzoeken in begrijpelijke taal te vinden zijn voor kankerpatiënten en hun naasten.. Dit stelt de patiënt in staat om het gesprek aan te gaan met de behandelend arts zodat ze  nu samen eenvoudig en snel geschikt onderzoek kunnen vinden waaraan de patiënt kan deelnemen. Hiermee heeft de patiënt dus makkelijker toegang tot extra behandelkansen. In eerste instantie richt het platform zich op kankeronderzoek met de mogelijkheid om snel uit te breiden naar andere ernstige ziekten. Zo hopen we dat iedereen gelijke behandelkansen gaat krijgen als het gaat om kanker."

Jur Baart, eigenaar Fitzroy: "Toen Hanneke Janssen ons belde waren we gelijk enthousiast over dit platform. Iedereen heeft wel een ervaring in zijn/haar omgeving, waarbij dit platform echt van toegevoegde waarde is. We hebben intensief met de andere drie bureaus gewerkt om niet alleen een begrijpelijke taal te ontwikkelen in tekst, maar ook in beeld. Zo hebben we gekozen voor de Zweedse kunstenaar Andreas Wannerstedt, waarmee we wel laten zien dat medicatie kankercellen kan afweren. DIt in zachte kleuren zodat het menselijk blijft. En is het logo opgebouwd uit de 7 meest belangrijkste medici in het domein kanker. Iedere letter komt voort uit een ander handschrift."



Credits:
Naamgeving, merkidentiteit en campagne | Fitzroy Amsterdam | Online marketing: Fingerspitz | UX/UI design: Weekend Creative Agency | Development: E-sites | Value & Customer journey mapping: Aan Zee | Illustrator & Animator: Andreas Wannerstedt

www.heyleys.nl
www.iclusion.com
www.fitzroy.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.