Campagne over keuzemogelijkheden Donorregister

De meeste mensen weten inmiddels dat de nieuwe donorwet op 1 juli 2020 is ingegaan. Wat zij vaak niet weten is dat er meer keuzes zijn dan alleen ja en nee. Om ervoor te zorgen dat nóg meer mensen hun keuze invullen hebben D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO (DOT) voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een vervolgcampagne ontwikkeld over de vier keuzes in het nieuwe Donorregister.

De campagne start met de vraag: Wat vult Nederland in op donorregister.nl? Vervolgens zien we veel verschillende vrienden én familieleden die elkaar hun persoonlijke keuze vertellen. De uiteenlopende reacties maken duidelijk dat er vier keuzes zijn; ja, nee, ik wijs iemand aan die na mijn overlijden de keuze maakt, of mijn partner beslist. 

Suzanne Koning, campagnemanager DPC: “Met deze campagne willen we vooral de nadruk leggen op de vier keuzes in het Donorregister, dus ook de mogelijkheid om de beslissing over te laten aan bijvoorbeeld je partner. Het maakt niet uit wat je keuze is, als je hem maar invult. Iedereen die geen keuze maakt komt in het nieuwe Donorregister met 'geen bezwaar tegen orgaandonatie’.”

De campagne bestaat uit een televisie- en radiocommercial en online uitingen met meer mensen die hun keuze in het nieuwe Donorregister delen. Daarnaast zal de campagne te zien zijn in regionale dagbladen, trams, achterkanten vrachtwagens en (D)OOH.

De campagne is deze week gestart.

Credits

Opdrachtgever: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport & DPC | Bureau: D&B, Open Now & TBWA\NEBOKO (DOT) | Productie: Hazazah (Victor Vroegindeweij) | Media: Initiative

www.tbwa.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.