Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

Draagbare flesopener als knipoog naar digitale companions

Heineken start in samenwerking met LePub New York een speelse campagne rond AI-vriendschap. De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

Als luchtige tegenhanger van digitale companion-devices introduceert de campagne een functionele ketting met flesopener, gepresenteerd als wearable tech. De pay-off “The best way to make a friend is over a beer” verschijnt op outdoorformaten in New York en op sociale kanalen van het merk.

Speelse knipoog naar digitale cultuur

Op social media nodigt Heineken gebruikers uit om een echte vriend te taggen met wie ze een bier willen drinken, onder het label #SocialOffSocials. In out-of-home-uitingen wordt gespeeld met “Heineken: Social networking since 1873” om de nadruk te leggen op ontmoeting in het echte leven.

Jim Curtis, Chief Creative Officer LePub: "Heineken gelooft dat de beste manier om een vriend te maken nog steeds is met een echt bier en een echt persoon. Dat is waarom we deze ‘state-of-the-art’ innovatie ontwikkelden die bewezen flessen bijna direct opent. Hopelijk stimuleert het meer mensen om offline samen te komen, precies wat Heineken sinds 1873 faciliteert."

Echte verbinding boven kunstmatige companion

De campagne sluit aan bij Heinekens wereldwijde positionering rond sociale verbinding en gedeelde ervaringen. Door met humor te reageren op AI-gedreven sociale tools, onderstreept het merk de rol als aanjager van echte ontmoetingen: vriendschap beleef je bij voorkeur in persoon, met een bier in de hand.

www.le.pub


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

Heineken zet rode ster op groene daken voor verbinding

30-09-2025 | 11:27:00
Daarmee wil Heineken het spanningsveld doorbreken waarin moderne steden wel zijn gebouwd voor verbinding

Gut Amsterdam wint Gouden Lion met Hertog-Jan

19-06-2025 | 22:31:00
Gut Amsterdam wint ede erste Nederlanse Gouden Lion.van 2025 Verder wint Le Pub volop met Lions voor Philips en Heineken; KPN wint opnieuw en Gut Amsterdam krijgt met Hagelchup opnieuw een Lion
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.