Havas Media haalt datingplatform Meetic binnen

Havas Media heeft eind februari 2020 de pitch van het datingplatform Meetic Group gewonnen. De samenwerking is in maart van start gegaan. Het gaat om datingmerken als Lexa, Meetic, Match en OurTime

De pitch werd in het tweede kwartaal van 2019 uitgezet vanuit het Franse hoofdkantoor van Meetic. Volgens Havas Media deden ook Mediacom van GroupM/WPP en Vizeum van Dentsu Aegis mee aan de pitch. Het contract is voor de duur van twee jaar aangegaan.

Havas Media heeft het account deels gewonnen door het wereldwijde Prosumer Rapport Love in the Digital Age waarin de opmerkelijkste cijfers en trends van online dating wereldwijd zijn gepresenteerd. Voor het Amsterdamse bedrijf betekent het account een focus op televisie, billboarding en radio, naast strategische ondersteuning van online-activiteiten voor de merken Lexa en het te introduceren 55+-merk OurTime.

Het contract omvat alle markten waar Meetic Group actief is in Europa, waaronder Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje, Duitsland, Nederland, Noorwegen en Zweden.

Céline Boudière, CMO van Meetic Group: "We werken voor een aantal van onze merken twee jaar met de teams van Havas Media en zijn bijzonder opgetogen om dit avontuur op grotere schaal voort te zetten. De keuze voor Havas Media komt voort uit onze wens een wereldwijd effectieve en vooral consequente mediastrategie te bouwen, en tegelijkertijd toegang te houden tot lokale experts voor de juiste executie.”

Thijs Muller
, CEO Havas Amsterdam: “Het onderwerp liefde zit midden in ons aller hart en is zo mogelijk nog relevanter geworden tijdens deze bijzondere crisistijden. Het is aan Havas om dat hart te raken in het juiste kanaal. Dat Meetic voor ons kiest is een belangrijke overwinning en een compliment. Het bewijst dat Havas haar focus op de culturele leefwereld van de consument succesvol is.”

Meetic Group is onderdeel van het Amerikaanse Match Group dat in handen is van het eveneens Amerikaanse IAC. Havas Media is via het Franse Havas onderdeel van het eveneens Franse Vivendi.

www.havasmedia.com
www.havasgroup.fr
www.vivendi.com
www.meetic-group.com
www.mtch.com

www.iac.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.