Grand Prix Radio verplaatst zich naar België; Viaplay koopt Nederlandse radiorechten voor DPG Media

Grand Prix Radio, het online radiostation van Olav Mol, is verhuisd naar België. Dit is een gevolg van de aankoop van de radiorechten door de televisierechtenhouder Viaplay. Viaplay heeft de radiorechten in sublicentie aan DPG Media gegeven die deze via internet zal aanbieden vvia onder meer AD.nl

Sinds 2010 is Grand Prix Radio actief en zendt live het radioverslag uit van de Formule 1 waarbij mensen via een technische tool, deze kunnen synchroniseren met het televisiebeeld. Olav Mol was jarenlang de commentator van de Formule 1 toen deze nog bij Ziggo Sport was te zien. Viaplay, de huidige rechtenhouder is met andere commentatoren actief die ook via de eigen dienst van de Formule 1-organisatie F1 TV Pro te horen zijn. Vanaf dit seizoen zal dit commentaar ook via de website en app van het AD beschikbaar worden gesteld.

Grand Prix via U-bocht naar België

Doordat Viaplay de radiorechten wist weg te kapen van Grand Prix Radio kan deze officieel de geen verslag doen van de Formule 1-wedstrijden als die zich op Nederland richt. Grand Prix Radio heeft hierop de Nederlandstalige radiorechten in België verworven van de trainingen, kwalificaties en races voor uitzending in België. In België zenden Play Sports (van Telenet) en RTBF Tipik de Formule 1 uit. De Franstalige publieke zender RTBF Tipik is zonder meerkosten te ontvangen in België via de kabel, IPTV en satelliet alsmede gratis via DVB-T en internet.

Grand Prix Radio is in Nederland niet langer via de website te beluisteren door de rechtenissues. De radiozender blijft wel via de app van de radiozender op smartphones en tablets beschikbaar in Nederland. Aangezien de stream-URL dezelfde is gebleven kunnen liefhebbers ook op deze wijze blijven luisteren naar de commentaren van Olav Mol en zijn zender. De zender blijft ook via onder meer Ziggo via de digitale kabel te beluisteren.

www.grandprixradio.nl

www,grandprixradio.be

www.viaplaygroup.com

www.dpgmedia.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Burger King zet Gordon Ramsay buitenspel in campagne

10-09-2025 | 09:58:46
Met een knipoog naar campagnes met beroemdheden suggereert de keten dat de burger smaakt alsof hij door een topchef is gemaakt

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Audio Campaign Producer

10-09-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Audio Campaign Producer - Amsterdam

DEPT en Univé lanceren Pas-op-Pop campagne in woonwijken

10-09-2025 | 09:07:26
Het gaat om Pas-op-Poppen die weggebruikers aansporen hun snelheid te verlagen waar kinderen buitenspelen

[Vacancy] Kinesso has a position for Programmatic Campaign Manager - Nike account

10-09-2025 | 08:45:00
Kinesso is directly looking for Programmatic Campaign Manager - Nike account

Media Reverse, B.R.A.I.N. en Altermedia starten Nee betekent nee-campagne

10-09-2025 | 08:36:00
Het doel is zowel bewustwording vergroten als concreet gedrag beïnvloeden bij potentiële daders en hun omgeving.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.