[eMarketer] Upfront CTV ad spend in US to exceed $4 billion in 2021

In  what points to the growing share of US ad spending on connected TV, advertisers are set increase their spend by nearly 50 per cent this year to $4.51 billion.

According to eMarketer, this figure includes the cumulative CTV video ad spending committed in advance, including spending as a result of TV Upfronts, the Interactive Advertising Bureau (IAB) Digital Content NewFronts, and other events and meetings throughout the year.

Further, eMarketer predicts close to two-thirds of upfront digital video ad allocations to be allocated to CTV placements this year. About one-third of all CTV video ad spending is committed upfront.

Read the full eMarketer article here

 

www.emarketer.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.