[eMarketer] Connected TV has become a frontrunner in digital advertising

Investment in Connected TV, CTV, in US rose by 40.6 per cent year on year in 2020 to reach over 9 billion with this growth expected to be sustained this year to hit $13.41 billion, before growing more than double by 2025 according to a forecast by eMarketer.

This growth is attributed in part to the shift in consumption during COVID-19 pandemic which as seen CTV position itself as one of the fastest growing channels. With the availability of more programmatic CTV portfolio, linear TV has since last year remained unattractive to advertisers.

This, combined with the consumers’ move to OTT video majorly through streaming of videos via CTV devices, has seen advertisers shift their attention to the media channel as they train their eyes on customers’ consumption trends.

According to research by the Interactive Advertising Bureau (IAB), 60 per cent of US marketers with digital video in their media budgets said that they were move ad dollars from linear TV to OTT and CTV this year.

Read the full eMarketer article here

 

www.emarketer.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.