DPG Grow-podcast Brandkast! 4 met Simone van Trojen van LaDress

In aflevering 4 van de podcast Brandkast is Simone van Trojen te gast van LaDress. Ze wordt geinterviewd door Dominique Henskens, Creative Director voor DPG Brand Studio en Roger Verdurmen, Strategy Director voor DPG Brand Studio bij DPG Media, die in elke aflevering op zoek gaan naar inzichten en verhalen op het gebied van branding en storytelling.

In 2006 begon Simone van Trojen een bedrijf met een simpele website en een perfect jurkje. Ruim tien jaar later is het merk LaDress haar boven het hoofd gegroeid. Te veel items en te veel nevenactiviteiten, waardoor ze afdrijft van haar core activiteit: mooie dingen maken.

Daarom gooide Simone van Trojen in 2018 het roer volledig om. Er werd een andere directie aangesteld en er moest veel onnodige ballast overboord. Als alles weer een beetje op orde lijkt, breekt de coronacrisis uit. Er is opnieuw tijd om na te denken, te herpositioneren en de koers voor de toekomst te bepalen.

Inmiddels staat er een team van high professionals die van het e-commerce bedrijf La Dress (immers 90 procent van hun omzet gaat via online aankopen) weer een gezond bedrijf heeft gemaakt.

Al deze ervaringen brachten Simone van Trojen ook inzichten die ze nu aanwendt in haar communicatiestrategie. Want dat ze een perfect jurkje wil maken, betekent nog niet dat perfectie bestaat of zelfs goed zou zijn voor een mens om almaar na te streven.

Met een marketing campagne waarmee ze de wereld wil laten zien dat iedereen worstelt met het leven, slaat ze een nieuwe weg in. Ook zij moet met de billen bloot: op haar Instagram-account staan nu eerlijke verhalen over de leuke en de moeilijke dingen des levens. En haar motto? Dat is over tijd ook aangepast: van alles goed doen naar: wees lief en dapper.

De podcast is te beluisteren door hier te klikken.

Lees ook:
Brandkast #3 met Marcel Belt
Brandkast #2 met Zeeman's Caroline van Turennout

www.dpggrow.nl
www.ladress.com



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.