DPG Grow-podcast Brandkast! 4 met Simone van Trojen van LaDress

In aflevering 4 van de podcast Brandkast is Simone van Trojen te gast van LaDress. Ze wordt geinterviewd door Dominique Henskens, Creative Director voor DPG Brand Studio en Roger Verdurmen, Strategy Director voor DPG Brand Studio bij DPG Media, die in elke aflevering op zoek gaan naar inzichten en verhalen op het gebied van branding en storytelling.

In 2006 begon Simone van Trojen een bedrijf met een simpele website en een perfect jurkje. Ruim tien jaar later is het merk LaDress haar boven het hoofd gegroeid. Te veel items en te veel nevenactiviteiten, waardoor ze afdrijft van haar core activiteit: mooie dingen maken.

Daarom gooide Simone van Trojen in 2018 het roer volledig om. Er werd een andere directie aangesteld en er moest veel onnodige ballast overboord. Als alles weer een beetje op orde lijkt, breekt de coronacrisis uit. Er is opnieuw tijd om na te denken, te herpositioneren en de koers voor de toekomst te bepalen.

Inmiddels staat er een team van high professionals die van het e-commerce bedrijf La Dress (immers 90 procent van hun omzet gaat via online aankopen) weer een gezond bedrijf heeft gemaakt.

Al deze ervaringen brachten Simone van Trojen ook inzichten die ze nu aanwendt in haar communicatiestrategie. Want dat ze een perfect jurkje wil maken, betekent nog niet dat perfectie bestaat of zelfs goed zou zijn voor een mens om almaar na te streven.

Met een marketing campagne waarmee ze de wereld wil laten zien dat iedereen worstelt met het leven, slaat ze een nieuwe weg in. Ook zij moet met de billen bloot: op haar Instagram-account staan nu eerlijke verhalen over de leuke en de moeilijke dingen des levens. En haar motto? Dat is over tijd ook aangepast: van alles goed doen naar: wees lief en dapper.

De podcast is te beluisteren door hier te klikken.

Lees ook:
Brandkast #3 met Marcel Belt
Brandkast #2 met Zeeman's Caroline van Turennout

www.dpggrow.nl
www.ladress.com



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.