Marketing Report
DPG Grow-podcast Brandkast! 3 met Marcel Belt

DPG Grow-podcast Brandkast! 3 met Marcel Belt

In aflevering 3 van de podcast Brandkast! van DPG Grow is Marcel Belt te gast. Hij heeft ervaring opgedaan bij grote corporates als Unilever en Reckitt Benckiser en begon enkele jaren geleden zijn eigen groene zeep: Marcel’s Green Soap. In deze aflevering vertelt hij waar je rekening mee moet houden bij het op de markt brengen van je eigen product.

Marcel's Green Soap werd geboren uit zowel noodzaak als liefde, want zijn drie dochters wilden hem graag meer thuis zien. Dus gaf hij zijn baan op en werd hij huisvader. Al snel ontdekte hij dat het keukenkastje vol stond met agressieve, chemische schoonmaakmiddelen die de wereld niet bepaald schoner maakten. Een idee voor een nieuw bedrijf was geboren. Een merk waarmee hij echt iets kon toevoegen aan de wereld.

Marcel Belt legt in de podcast uit hoe je een nieuw merk bouwt, welke uitdagingen er zijn voor merken die willen stretchen van personal care naar household, en hoe hij van Unilever het merk Driehoek Groene Zeep kocht. Hij hoopt dat steeds meer mensen overgaan op duurzame producten. Zijn grootste concurrent is dan ook de onverschillige consument. Want verschil dat wil hij maken. En het liefst op wereldniveau.  

Marcel Belt: “Als mijn mensen geen fouten meer maken, dan zeg ik: hé loop je niet te veel op de gebaande paden?”

De podcast is te beluisteren door hier te klikken.

Lees ook:
Brandkast #2 met Zeeman's Caroline van Turennout

www.dpggrow.nl
www.marcelsgreensoap.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief