DPG Grow-podcast Brandkast! 3 met Marcel Belt

In aflevering 3 van de podcast Brandkast! van DPG Grow is Marcel Belt te gast. Hij heeft ervaring opgedaan bij grote corporates als Unilever en Reckitt Benckiser en begon enkele jaren geleden zijn eigen groene zeep: Marcel’s Green Soap. In deze aflevering vertelt hij waar je rekening mee moet houden bij het op de markt brengen van je eigen product.

Marcel's Green Soap werd geboren uit zowel noodzaak als liefde, want zijn drie dochters wilden hem graag meer thuis zien. Dus gaf hij zijn baan op en werd hij huisvader. Al snel ontdekte hij dat het keukenkastje vol stond met agressieve, chemische schoonmaakmiddelen die de wereld niet bepaald schoner maakten. Een idee voor een nieuw bedrijf was geboren. Een merk waarmee hij echt iets kon toevoegen aan de wereld.

Marcel Belt legt in de podcast uit hoe je een nieuw merk bouwt, welke uitdagingen er zijn voor merken die willen stretchen van personal care naar household, en hoe hij van Unilever het merk Driehoek Groene Zeep kocht. Hij hoopt dat steeds meer mensen overgaan op duurzame producten. Zijn grootste concurrent is dan ook de onverschillige consument. Want verschil dat wil hij maken. En het liefst op wereldniveau.  

Marcel Belt: “Als mijn mensen geen fouten meer maken, dan zeg ik: hé loop je niet te veel op de gebaande paden?”

De podcast is te beluisteren door hier te klikken.

Lees ook:
Brandkast #2 met Zeeman's Caroline van Turennout

www.dpggrow.nl
www.marcelsgreensoap.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.