DEPT ontwikkelt Voel je veilig. Zeker in het verkeer campagne Univé

DEPT ontwikkelt samen met Univé een campagne om het verkeer veiliger te maken. Dat doet de verzekeraar met een televisiecommercial, online video, activaties, op de radio en sociale media en met een functie binnen de Univé-app. 

Online video

Met het thema Voel je veilig. Zeker in het verkeer wil Univé laten zien dat je je veiliger in het verkeer voelt, als je zelf ook je steentje bijdraagt. De coöperatie helpt daarbij met verschillende initiatieven. De online video, geregisseerd door Bodhi LeBelle van Super Easter Feather, laat zien wat Univé zoal doet om samen het verkeer veiliger te maken. We volgen een jongen (bekend uit de eerdere Univé merkcommercial) op zijn BMX die haast heeft om op tijd op school te komen.

Veilig op Weg-functie

Univé lanceert Veilig op Weg, een nieuwe functie in de app die je rijgedrag monitort tijdens het rijden. Hoe hard trek je op? Hoe hard rijd je? Rem je met piepende banden of juist gedoseerd? Kun je van je telefoon afblijven? Met behulp van deze data wordt berekend in welke mate je rijgedrag veilig is. Bij een goede score beloont Univé bestuurders met een premiekorting op hun autoverzekering die kan oplopen tot tien procent.

Robert de Ruiter, commercieel directeur bij Univé: "Als coöperatie willen we bijdragen aan de zekerheid van onze leden, ook in het verkeer. Hiervoor ondersteunen we bijvoorbeeld regionale verkeersveiligheidsinitiatieven, geven we lokaal rijvaardigheidstrainingen en delen we lokaal geregeld fietslichtjes uit in onze winkels en bij scholen. Op deze manieren en met de toevoeging van Veilig op Weg aan onze Univé-app, willen we optimaal bijdragen aan een veiliger verkeer." De campagne en de lancering van de nieuwe functionaliteit vallen om deze reden samen met het moment dat de scholen weer beginnen.

René Verhagen, creative lead bij DEPT: "Wat gaat er in het hoofd om van een kind dat zich naar school haast? Hoe veilig is dat ritje? Univé en haar leden kunnen bijdragen aan de verkeersveiligheid. In de online video zien we een jongen genaamd Max langs allerlei initiatieven fietsen die het verkeer veiliger maken. De Univé-app met de Veilig op Weg-functie is daar één van. Die zorgt dat je veel bewuster aan het verkeer deelneemt. Dat kan net het verschil maken als je Max tegenkomt."

Credits:

Verantwoordelijk bij Univé: Annemieke van der Zalm, Lisette de Boer | Bureau: DEPT | Creatief directeur: Michael Maaskamp | Creatief lead: René Verhagen | Concept: Sjoerd Verbrugge, Stan Severin | Strategie: Valentijn Spek | Account: Sanne-Fleur Frencken, Rozenel Bier | RTV Producer: Veronique Beumer | Productiemaatschappij: Super Easter Feather | Regie: Bohdi LeBelle | Muziek: Dick Kok, LAB3 | Sound: Pieter Bokhorst (DEPT) | Postproductie: Bram Baas | Mediabureau: M2Media

www.deptagency.com

www.unive.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.