Dept ontwikkelt campagne Eurojackpot voor Nederlandse loterij

Dept heeft een campagne ontwikkeld voor de Eurojackpot voor Nederlandse Loterij. De hoofdprijs is daarbij verhoogd van 90 tot 120 miljoen euro. Daarnaast is het aantal trekkingen verhoogd naar twee trekkingen per week per 25 maart 2022.

Saskia Baartman, Business Director Eurojackpot: “Eurojackpot is in de afgelopen 10 jaar fors gegroeid en kan inmiddels in 18 Europese landen gespeeld worden. De kans om met een kleine inleg een extreem hoog geldbedrag te kunnen winnen spreekt duidelijk aan. Om Eurojackpot verder te versterken en om onze spelers, die typische Jackpotjagers zijn, een interessant product te kunnen blijven aanbieden hebben we deze wijzigingen doorgevoerd."

In lijn met de vorige campagnes speelt de ZoooVeelMoneyMan weer een belangrijke rol in de commercial. De kijker wordt getrakteerd op een door hem georganiseerde, exclusieve reveal party. Onder begeleiding van bombastische muziek ontploffen er 9 ballonnen in de feestzaal en wordt het bedrag van 120 miljoen euro onthuld. De genodigden gaan uit hun dak van enthousiasme en het feest barst los.

Rob Voortman,
Associative Creative Director bij Dept: “Je kunt natuurlijk één keer heel hard roepen dat de jackpot nu kan oplopen tot 120 miljoen, maar zodra je het vertelt in een lied wordt dat speelveld veel rijker. Het lied werd de basis van een swingende televisiecommercial. Het is een catchy combinatie geworden van het laden van het merk Eurojackpot, het mantra Zooo Veel Money én het overbrengen van de nieuwe maximale jackpot, in een soundtrack die een slordige 18 keer de nieuwe propositie benadrukt.”

De campagne is te zien en horen via tv, radio, online, OOH, social media en POS in retail.

Eurojackpot wordt in achttien landen verkocht: Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Hongarije, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Nederland, Noorwegen, Polen, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië en Zweden.

Credits:

Opdrachtgever: Nederlandse Loterij / Eurojackpot | Bureau: Dept | Regie: Marco Grandia | Productie: Maarten van Hemmen, Lex Szanto | Offline: Kim Hinrichs & Wietse de Zwart | Post Productie: Ambassadors | Muziek: 22ghosts | Fotografie: Yamandu Roos | Mediabureau: Mindshare.Greenhouse | Online doorvertaling: Greenhouse | Shopper Marketing: Brompton Road

www.nederlandseloterij.nl

www.deptagency.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.