
Craftmore bouwt luxe online brand experience voor Taylor
Craftmore heeft de website van Taylor Travel Management Group vernieuwd. De digitale transformatie moet bijdragen aan de internationale groeiplannen van het luxemerk.
Digitale merkervaring voor Taylor Travel
Het creatieve bureau ontwikkelde voor Taylor een digitaal ecosysteem waarin merkidentiteit, UX-design en technische realisatie samenkomen. De site is gebouwd op het headless CMS Storyblok, wat het team van Taylor redactionele vrijheid geeft.
Modulaire opbouw en 360-graden video’s
Floris Derksen, creative director bij Craftmore: "We hebben taylor made als uitgangspunt genomen. De pagina’s zijn flexibel op te bouwen met maatwerkonderdelen. We hebben gekozen voor een warm, tijdloos design met veel ruimte en rust, net zoals je in een voertuig van Taylor stapt. Je wilt niet overweldigd worden, maar controle voelen."
De website bevat interactieve 360-graden video’s waarmee bezoekers de voertuigen en interieurs kunnen bekijken.
Internationale ambities en samenwerking met Ablestar
De merkstrategie en positionering zijn ontwikkeld door het zusterbureau Ablestar. Craftmore vertaalde deze strategie naar een visuele identiteit, inclusief logo, UX en front-end.
Mathijs Raap, CEO van Taylor Travel Management Group: "Na vijf jaar hard werken aan het internationaal uitbouwen van de organisatie stonden we voor de uitdaging om de online aanwezigheid van ons bedrijf te vernieuwen. Bij Taylor streven we ernaar de lat hoger te leggen met alles wat we aanraken, visueel in elke laag van ons merk. Het hervormen van onze (online) identiteit is een belangrijk onderdeel van hoe we relevant en uniek kunnen blijven in een veranderende wereld.”
Michel van Velde, CEO van Craftmore: "Vanaf het begin was er een duidelijke klik met het team van Taylor. De missie van Taylor: Redefining the standard of luxury travel, sluit namelijk perfect aan bij onze missie, het creëren van hoogwaardige digitale brand experiences. Dankzij de nauwe samenwerking en het vertrouwen in ons creatieve proces hebben we de website enerzijds ontworpen als hoogwaardige brand experience die de merkidentiteit van Taylor tot leven brengt, en anderzijds geoptimaliseerd voor conversie. Dit alles volledig in lijn met de internationale groeiambities van Taylor."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Danielle Guirguis (Smarthouse) & Esther Smit (Remake Society) over impact maken
Joost van Gorsel (0to9): Een merk moet kloppen van binnen én buiten
Michel van Velde (Craftmore): Door onze aanpak zijn we flexibel en kunnen we echt bouwen aan iets bijzonders
Craftmore ontwikkelt Europese B2B-campagne voor Marmot
Jordy van Raaij Technology Director Craftmore
Gepubliceerd door: Daan Dekkers