[Column] Mike van der Moolen (DPG): Wij voeren de digitale transitie nog sneller door  

Het jaar 2020 was een zeer pittig maar toch ook een leerzaam jaar. Net zoals bij vele andere mediapartijen was er hoge druk op onze omzetten en  de advertentiemarkt. Als team hebben wij echt alle zeilen bij moeten zetten om in die slechte markt alsnog een relatief goed resultaat neer te zetten. Het thuiswerken bleek effectiever te werken dan gedacht, de teams lieten maximale flexibiliteit en aanpassingsvermogen zien.

In 2021 zal de markt naar verwachting niet anders zijn, Covid-19 houdt nog steeds huis in de wereld en zal juist in het eerste en tweede kwartaal nog grote impact hebben op de samenleving en dus ook de advertising omzetten. Kortom face the facts. We zullen ons er wederom op moeten en kunnen aanpassen.

In de Covid-tijd zagen wij als DPG Media een nog sterkere stijging op digitaal. Wij zullen dan ook de digitale transitie nog sneller gaan doorvoeren. Wij geloven dat onze klanten een betrouwbaar en lokaal alternatief zoeken voor wereldwijde techpartijen. Wij noemen dat het Trusted Web. Komende periode zullen wij diverse nieuwe digitale oplossingen en producten introduceren die aansluiten op die veranderende markt.

Naast alle veranderingen blijven we qua werkzaamheden gewoon doen wat we altijd doen. Samen met onze adverteerders kijken naar structurele verbeteringen om hun doelstellingen te halen. Altijd op zoek naar echte resultaten. Juist ook voor de klanten die het nu zwaar hebben, hebben we extra aandacht. Wij proberen met hen mee te denken om doeltreffende oplossingen te vinden. Dat is onze passie.

Mike van der Moolen is directeur Direct Sales bij DPG Media

Deze column is een bijdrage aan [Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.