Advertentieplatform Media Futures Market gelanceerd

Het advertentieplatform Media Futures Market is gelanceerd. Meer dan 50 media-exploitanten en honderden geregistreerde adverteerders hebben zich aangesloten bij het platform. Het advertentieplatform, wil functioneren als omgeving waar adverteerders en media-exploitanten direct met elkaar kunnen handelen, zonder tussenkomst van intermediairs.

Daarbij wil Media Futures Market vertrouwen, transparantie, gemak en kosten-efficiëntie in het media-ecosysteem terugbrengen. Het gaat zowel om online als offline media binnen de kanalen video, audio, print, out of home, display en social media. 

Na de bekendmaking van de bètaversie spraken investeerders en bekende namen uit de mediawereld van een revolutie binnen het medialandschap en die belofte lijkt de start-up waar te maken. Begin juni 2021 werd de bètaversie van het Media Futures Market nog door zeven media-exploitanten en een twintigtal adverteerders getest. Inmiddels hebben meer dan vijftig media-exploitanten, waaronder Discovery Benelux, New Skool Media, JCDecaux en Topcast Media, hun media-aanbod op het advertentieplatform beschikbaar gesteld. Ook honderden adverteerders waaronder Coolblue en Zonneplan, bureaus waaronder Happy Horizon en Zuid Creatives, en verschillende grote partijen uit de mkb-sector hebben een account aangemaakt.

Oprichters Stijn Gimbrère en Jaap van Strien beiden met een brede achtergrond in digital advertising, onder andere bij RTL, SpotX en Talpa Network, zijn blij verrast dat zoveel partijen vertrouwen in het advertentieplatform hebben.

Stijn Gimbrère: “Toen we drie maanden geleden ons advertentieplatform aankondigden waren de reacties overweldigend, maar dat dit zou resulteren in zoveel actieve gebruikers op het moment dat we live gingen, hadden we nooit durven hopen. Ik zie het als het ultieme bewijs dat de markt behoefte heeft aan meer transparantie en gemak en dat is precies wat wij bieden. Iedereen kan nu op ieder moment en zelfs op hun mobiele telefoon zien waar nog mediaruimte beschikbaar is. Ze kunnen bovendien zien wat de bruto- en nettoprijs is, hun eigen voordeel creëren door een bepaald volume in te kopen en binnen drie minuten inkopen in plaats van drie weken op een voorstel wachten. Transparanter dan dit wordt het niet.”

Jaap van Strien: “Ons platform geeft de regie terug aan de twee belangrijkste partijen in de markt: de adverteerder en de media-exploitant. De adverteerder weet wat hij ermee bespaart, de exploitant weet dat de partij serieus bij hem inkoopt. Onze kracht zit hem in die slimmigheid. Want waarom kun je bij Facebook en Google heel gemakkelijk een campagne inkopen, maar wordt de indruk gewekt dat het inkopen van bijvoorbeeld een video-, out of home- of audio-campagne over meerdere exploitanten heen heel ingewikkeld is. Ons platform is het bewijs dat het inkopen van media helemaal niet zo ingewikkeld is.”

Robbert Jongeneel, Digital Marketing Strateeg Zonneplan: “Al vanaf het begin werken we bij Zonneplan vanuit de gedachte dat we het zelf altijd beter kunnen. Zo ontwikkelen we onze eigen hard- en software en leiden we onze eigen monteurs en accountmanagers op. Met Media Futures Market hebben we de perfecte manier gevonden om ook zelf advertentieruimte in te kopen. Een mooie tool die precies aansluit bij onze bedrijfsfilosofie.”

Onder anderen Tim Geenen en Marco Aarnink zijn na de eerste investeringsronde aandeelhouder geworden. Enkele bekende namen uit de raad van advies zijn: Marc Duijndam, Patrick Alders, Klaartje Kuypers, Ana Henriques, Jeroen de Bakker en Remco Bos. Volgens de oprichters hebben na de eerste berichten in de media over het platform, meerdere ondernemers contact met hen opgenomen. Deze gesprekken bevinden zich in het laatste stadium. 

Zie ook: Media Futures Market van start als transparant inkoop- en verkoop platform advertenties

www.mediafuturesmarket.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.