[Startups] Opt Out Advertising, technologiepartner in het cookieloze tijdperk

Opt Out Advertising is een initiatief van oud-Ster- en Ortec-medewerkers. De initiatiefnemers waren bij Ster veelal bezig met het aanbieden van advertentieposities bij de NPO zonder dat daar persoonsgegevens aan te pas kwamen.

Met de veranderingen in de privacywetgeving en de komende veranderingen in de browsers (Chrome) is vaak de vraag binnengekomen in hoeverre andere publishers met dezelfde problematiek geholpen konden worden.

In eerste instantie is gekeken om dit vanuit Ster op te pakken, maar al snel bleek dat dit wettelijk gezien niet mogelijk was. Vervolgens is gekeken naar de mogelijkheid om de techniek vanuit Ster over te nemen en vanuit een nieuwe organisatie deze aan de markt aan te bieden. Helaas bleek dit ook een te lastige noot om te kraken en is de Ster-techniek niet overgenomen. Met daarbovenop alle veranderingen rondom de online regelgeving, waarbij enkel nog boodschappen voor algemeen nut mogen worden uitgeserveerd, was het tijd om uit te vliegen.

Linda Worp, samen met Tom van Bentheim verantwoordelijk voor business development: “Daarom zijn wij vanaf nu zelfstandig verder gegaan, los van Ster en Ortec, waarbij we vanuit een nieuwe organisatie onze digitale expertise wel kunnen delen. De afgelopen tijd zijn wij volop aan de slag gegaan het opstarten van Opt Out Advertising in het online medialandschap.”

Tom van Bentheim: “Doordat wij voor de directe connectie zorgen tussen de publishers en de adverteerders  en bureaus heb je te maken met een cleane set-up. Er verdwijnen geen budgetten in de keten, het is volledig transparant. De adverteerder weet dus precies waar het campagnebudget naartoe gaat en de publisher heeft aan de andere kant juist te maken met een kostenreductie doordat er minder tussenpartijen benodigd zijn.”

De focus van Opt Out Advertising ligt nog altijd op het gedeelte waar mensen niet willen dat hun persoonsgegevens gebruikt worden voor advertentiedoeleinden. Het bedrijf zorgt ervoor dat publishers ook bij geen consent voor advertentiecookies en -trackers hun advertentiecapaciteit kunnen benutten. Zowel in de vorm van adserving op video, display en audiogebied als in de vorm van relevantie

Opt Out Advertising is dinsdag 20 april 2021 vanaf 18:30 uur te gast bij het radioprogramma Marketing Report op New Business Radio.

www.optoutadvertising.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.