SIRE steekt met #DASLIEF Nederlanders hart onder de riem

SIRE begint de campagne #DASLIEF. Om iedereen die nu iets extra’s voor een ander doet te bedanken en anderen te inspireren ook iets liefs te doen. En daarmee het saamhorigheidsgevoel verder te vergroten. Daarnaast hoopt SIRE dat Nederlanders zich ook een beetje gesteund en trots voelen in deze moeilijke tijd.

In maart 2019 riep SIRE met #DOESLIEF Nederlanders op om wat liever voor elkaar te zijn, nadat onderzoek liet zien dat onze maatschappij steeds meer onaardig gedrag vertoont. Deze oproep kreeg enorm veel support: #DOESLIEF werd veelvuldig gebruikt in het dagelijks leven, op sociale media en in de journalistiek.

Lucy van der Helm, directeur van SIRE: “SIRE wil altijd met inzet van creativiteit een bijdrage leveren aan een mooier Nederland. Ook nu. Want de realiteit is: we hebben elkaar op dit moment en in de nabije toekomst harder nodig dan ooit. Met #DASLIEF bedanken we alle Nederlanders voor hun mooie initiatieven, groot of klein. Daarnaast hopen we dat mensen #DASLIEF gebruiken als compliment richting de initiatieven van anderen. We kunnen elkaar inspireren tot behulpzaamheid, vooral als we het zien én delen.” 

Paul van Lange, hoogleraar sociale psychologie VU Amsterdam, onderschrijft het belang van dit SIRE-initiatief: “Veel Nederlanders beleven voor het eerst in hun leven een situatie van collectieve kwetsbaarheid. Dat zorgt voor een unieke ervaring van sterke lotsverbondenheid. Met als resultaat dat mensen meer voor elkaar over hebben, spontaan, niet calculerend. Vaak voor mensen die ons nabij zijn, maar soms ook voor onbekenden of vreemden die het extra hard nodig hebben. Alle onbaatzuchtige initiatieven voor elkaar zijn hier het bewijs van.” 

De campagne is vanaf vrijdag 27 maart in negen verschillende uitingen te zien op tv, radio, print, social, online en outdoor. Om mee te doen is er een #DASLIEF-pakket gemaakt met logo en GIF’jes die Nederlanders kunnen downloaden via daslief.sire.nl/pakket. De campagne is binnen ruim een week tot stand gekomen. Joe Public, Coopr en Blauw Gras zijn verantwoordelijk voor respectievelijk de campagne, pr en social media.

Aan de productie van de campagne werkten mee: Soundcircus (geluid), MacGyver Post (postproductie), MediaMonks (edit/produktie), Bart ter Haar (graphic design), Prodigious (studio), Interattractive/Jeroen Hessing (website) en Searchresult (display advertising, SEA). Verder werkten mee: Coosto (live stream), Monalyse (monitoring), MeMo² (onderzoek), Mediacollege Amsterdam (#DASLIEF dag), Feka (IT), en 5PM (YouTube). Mediabureau Stroom heeft zorggedragen voor de mediastrategie en de mediacontacten. 

sire.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Campagne Joe Public benadrukt dagelijkse realiteit van reuma

01-09-2025 | 11:57:00
Met een serie video’s wil het platform meer van de ruim twee miljoen mensen met reuma in Nederland bereiken en met elkaar verbinden.

Save the Children start merkcampagne met TBWA\NEBOKO

01-09-2025 | 11:18:00
De campagne wil Nederlanders laten zien dat ieder kind de potentie heeft om bij te dragen aan een betere toekomst.

Roorda en Achmed Akkabi werken samen tegen ronselpraktijken

01-09-2025 | 10:00:00
Fase twee van de publiekscampagne Vreemd of Verdacht? is gestart. De campagne waarschuwt jongeren voor criminelen

Jeugdfonds Sport & Cultuur start campagne Gewoon Mogelijk

01-09-2025 | 09:58:10
Met de campagne wil de organisatie ouders en verzorgers stimuleren een sport- of cultuurclub voor hun kind te kiezen, ook als er thuis onvoldoende geld is

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor Matchis

01-09-2025 | 09:09:00
Met inzet van televisie, radio, social media en outdoormedia is dit een van de grootste wervingscampagnes die Matchis tot nu toe heeft gevoerd.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.