[Onderzoek] DPG Grow: De woon interesse van de Nederlandse consument

De afgelopen jaren is er veel gebeurd in de woonbranche. De huizenmarkt staat onder druk en ook het vele thuiswerken heeft invloed op de woon interesse van de Nederlandse consument. DPG Media heeft onderzoek laten doen naar woonvoorkeuren qua woninginrichting. meubels, woonaccessoires, media & merktrouwheid, klussen en verbouwingen. Het onderzoek is uitgevoerd door Panel Inzicht onder 505 respondenten in de leeftijd 18-65 jaar. Het onderzoek is ook in 2018 uitgevoerd waardoor een vergelijking gemaakt kan worden.

Bijna alle respondenten (94 procent) geeft aan interesse te hebben in wooninrichting. Slechts een klein deel (6 procent) is ontevreden over hun inrichting. In 2018 was dit nog 4 procent. Over het algemeen vindt men het indelen van de ruimte het lastigste bij het inrichten van het huis.

Per doelgroep zit daar wel een verschil in. Zo geven mannen aan dat zij het kiezen van een kleur lastig vinden (30 procent) en gebrek aan geld staat op nummer één bij alleenstaanden en huishoudens met kinderen > 4 jaar (beiden 43 procent).

76 procent geeft aan open te staan voor nieuwe woonmerken. Vrouwen net iets meer (80 procent) dan mannen (73 procent). Naast prijs, kwaliteit en uiterlijk wordt het feit of een merk bij hem of haar past, als belangrijker ervaren door de consument dan in 2018 (+113 procent).

34 procent wil binnen een half jaar een grote verbouwing uitvoeren. Dit was 23 procent in 2018. Vooral mensen met thuiswonende kinderen hebben verbouwplannen (53 procent). 76 procent klust regelmatig zelf. Het kiezen van een doe-het-zelf winkel wordt vooral bepaald door aanbiedingen (56 procent) en de locatie van de winkel (52 procent).

Meer onderzoeksresultaten zijn te vinden door hier te klikken.

www.dpggrow.nl
www.dpgmedia.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Twaalf awards voor Happy Horizon bij Digital Impact Awards

20-10-2025 | 15:50:11
De Nederlandse bureaugroep, met in totaal twaalf nominaties, wist ze allemaal te verzilveren.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Social Advertising Consultant

20-10-2025 | 09:12:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar Social Advertising Consultant - Hoorn

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.