Memo2: Nederlanders bezorgd om voortbestaan ondernemers

9 op de 10 Nederlanders denkt dat het voortbestaan van lokale en kleinschalige ondernemers in gevaar komt door de Coronacrisis. Dit blijkt uit verzamelde cijfers afkomstig uit de THX.-app van onderzoeksbureau MeMo2.

Nederlanders zijn veelal wel bereid ondernemers te steunen. Johan Goedhart, Director Product & Platform van MeMo²: "Het afhalen van eten om de lokale ondernemer de helpende hand te bieden, wordt vooral genoemd door de Nederlanders."

Dat een crisis en onzekere tijden kunnen leiden tot solidariteit, blijkt wel uit het volgende. 86 procent van de Nederlanders staat er voor open om lokale ondernemers te helpen tijdens de Coronacrisis. 15 procent van de bevolking heeft een lokale onderneming gesteund. De wil om dit soort ondernemers te helpen, vertaalt zich onder meer in het kopen van een tegoedbon voor de lokale horeca (34 procent), aanschaffen van voedselpakketten die producten bevatten van lokale en kleinschalige ondernemers (60 procent) en het afhalen van eten (74 procent).

Het gros van de Nederlandse bevolking doet dit ook met de intrinsieke motivatie om hun steentje bij te dragen aan lokale ondernemers (90 procent). Persoonlijke voordelen als gemak en geld spelen slechts een kleine rol in de beweegredenen.

De initiatieven die de lokale ondernemers moeten steunen kunnen nog wel winst behalen op het vlak van bekendheid. 40 procent van de Nederlanders is namelijk nog niet bekend met dit soort initiatieven.

Johan Goedhart: "Meer bekendheid van lokale initiatieven kan de kleine ondernemers in ons land dan ook echt verder helpen."

www.memo2.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.