[Marketing Report Radio] Linda Worp (Opt Out Advertising): Relevantie advertenties laten zien, zonder persoonsgegevens te vragen

Linda Worp is Business Development Manager bij het recent opgerichte Opt Out Advertising, een organisatie die voorkomt uit de Ster. Ze vertelt bij Marketing Report Radio over de problemen en oplossingen rondom consent verkrijgen op websites.

Linda Worp: “Je kunt ons zien als een techniekpartner in een cookieloos tijdperk. Wij richten ons op het opt out inventory-gedeelte van publishers. We komen bij Ster vandaan, waar we in 2018 te maken hadden met grote veranderingen in de consentvraag bij het online team. We zijn naar een expliciete uitvraag gegaan bij de NPO, waarop 90 procent opt out aangaf, dus geen gepersonaliseerde advertenties wilde. We moesten heel snel overschakelen naar die situatie, anders waren we 90 procent van de business kwijt. We zijn gaan werken aan een systeem om wel relevante advertenties te laten zien, zonder persoonlijke gegevens te vragen. Er was niemand die dat kon, dus zijn we er zelf mee aan de slag gegaan, onder meer met partner AdScience. Daar zijn we de afgelopen jaren mee bezig geweest. ”

“Ster mag alleen boodschappen van algemeen nut verzilveren en is dienstbaar aan de NPO. Mijn compagnon en ik vonden het zonde om al onze kennis verloren over technieken en data te laten gaan. Zo is Opt Out Advertising ontstaan.”

Luister het volledige radio-optreden van Linda hier:

www.optoutadvertising.com

Luister hier de volledige radio-uitzending van 20 april 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.logitech.com
www.clarity.pr  

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.