Dept ontwikkelt website voor ProRail

Dept heeft de eerder aangekondigde website voor ProRail opgeleverd. Dit is een gevolg van de aanstelling van Dept in oktober 2020 als mediapartner voor een periode van minimaal twee jaar.

De website die Dept heeft ontwikkeld moet beter inzichtelijk maken waar ProRail aan werkt. De komende jaren is ProRail bezig met het verder vernieuwen van het spoor en stations. De website is proactiever en beeldender gemaakt om beter te communiceren met buren en reizigers. De vraag what’s in it for me? wordt beter beantwoord en er worden verbanden gelegd tussen de kleinere, alledaagse werkzaamheden en de plannen voor het Nederlandse spoor in de toekomst. Het website-design biedt meer ruimte voor beeld- en video content, infographics en animaties, die reizigers op een leuke en overzichtelijke manier informeren. 

Bij het ontwikkelen van de website is veel aandacht besteed aan digitale toegankelijkheid en uitgebreide mogelijkheden voor de eindgebruiker om te kunnen zoeken naar informatie. Jasper de Kinkelder, contentmanager bij ProRail: “Omdat we een maatschappelijke functie vervullen, willen we dat onze informatievoorziening voor iedereen toegankelijk is. Daarom hebben we bij de ontwikkeling van de website extra aandacht aan dat aspect gegeven. Daarbij hebben we vaker wél dan niet gekozen voor de doelgroep die het lastiger vindt om online zijn weg te vinden. Ook hebben we ons gefocust op de primaire doelstelling van een website van een organisatie als ProRail; open en eerlijke communicatie en aantrekkelijke informatie die makkelijk te vinden is.”

Dept won in maart 2020 de aanbesteding van ProRail als techpartner bij de website ontwikkeling. De focus voor Dept als mediapartner ligt  op offline- en online media-inkoop en campagnestrategie voor zowel corporate als arbeidsmarktcommunicatie. Wybe Boltje, accountmanager bij Dept: “Deze samenwerking is echt Dept op z’n best; we brengen meerdere disciplines bij elkaar en bieden zo een efficiënte oplossing. Geweldig om ProRail de komende jaren op deze manier te kunnen helpen.”

www.deptagency.com
www.prorail.nl


 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.