DPG Grow-podcast Data& De AI Samenleving met Claes de Vreese

Te gast in de zesde aflevering van Data& is Claes de Vreese, universiteitshoogleraar AI & Society aan de Universiteit van Amsterdam

Binnen media en marketing zijn we vol van de mogelijkheden van data. Maar wat vinden consumenten en burgers er eigenlijk van? En wat zijn de gevolgen voor de samenleving en democratie? Data bieden veel voordelen, ook voor de consument maar er is ook een keerzijde hebben we gezien. Juist nu modellen steeds slimmer worden en keuzes bepalen. Hoe kijkt de gemiddelde consument tegen data en Artificial Intelligence aan? En wat zijn verantwoorde AI en data?

Claes de Vreese (Universiteitshoogleraar AI & Society aan de Universiteit van Amsterdam) richt zich met z’n onderzoeksteam op de steeds groter wordende rol die geautomatiseerde besluitvorming en kunstmatige intelligentie spelen in onze digitale samenleving. Hij brengt hierbij verschillende deelterreinen samen, waaronder politiek, media, rechten en democratie. Hij neemt de luisteraar mee in de wereld van Data& de Samenleving.

De aflevering is te beluisteren door hier te klikken.

Lees ook:

DPG Grow-podcast Data&De Arbeidsmarkt met Arno Peperkoorn

DPG Grow-podcast Data& CRO met Lucia van den Brink
DPG Grow podcast Data&: aflevering 3 Data Shopper Marketing met Constant Berkhout
DPG Grow podcast Data&: aflevering 2 Agile Insights Tools
DPG Grow komt met podcastserie Data&

www.dpggrow.nl
www.dpgmedia.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.