DPG Grow-podcast Data& De AI Samenleving met Claes de Vreese

Te gast in de zesde aflevering van Data& is Claes de Vreese, universiteitshoogleraar AI & Society aan de Universiteit van Amsterdam

Binnen media en marketing zijn we vol van de mogelijkheden van data. Maar wat vinden consumenten en burgers er eigenlijk van? En wat zijn de gevolgen voor de samenleving en democratie? Data bieden veel voordelen, ook voor de consument maar er is ook een keerzijde hebben we gezien. Juist nu modellen steeds slimmer worden en keuzes bepalen. Hoe kijkt de gemiddelde consument tegen data en Artificial Intelligence aan? En wat zijn verantwoorde AI en data?

Claes de Vreese (Universiteitshoogleraar AI & Society aan de Universiteit van Amsterdam) richt zich met z’n onderzoeksteam op de steeds groter wordende rol die geautomatiseerde besluitvorming en kunstmatige intelligentie spelen in onze digitale samenleving. Hij brengt hierbij verschillende deelterreinen samen, waaronder politiek, media, rechten en democratie. Hij neemt de luisteraar mee in de wereld van Data& de Samenleving.

De aflevering is te beluisteren door hier te klikken.

Lees ook:

DPG Grow-podcast Data&De Arbeidsmarkt met Arno Peperkoorn

DPG Grow-podcast Data& CRO met Lucia van den Brink
DPG Grow podcast Data&: aflevering 3 Data Shopper Marketing met Constant Berkhout
DPG Grow podcast Data&: aflevering 2 Agile Insights Tools
DPG Grow komt met podcastserie Data&

www.dpggrow.nl
www.dpgmedia.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.

Hotel L’Amour en Jumbo introduceren de campagne: Prijzenstorm

23-10-2025 | 12:03:00
Jumbo Supermarkten is gestart met de campagne Prijzenstorm, ontwikkeld door Hotel L’Amour. De actie speelt in op het herfstseizoen

TomTom brengt Tom by TomTom en campagne Good Drivers Only

23-10-2025 | 09:06:17
De introductie wordt ondersteund door de merkcampagne Good Drivers Only, ontwikkeld door Preacher Amsterdam.

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.