[Case] Bol.com positioneert zichzelf als woonaanbieder met vtwonen

Om bol.com als grootste aanbieder van woonartikelen een podium te geven, is het bedrijf een samenwerking aangegaan met vtwonen, een uitgave van DPG Media.

Inspiratie staat bij de samenwerking centraal. Want hoewel bol.com een enorm woonassortiment biedt, vindt de consument het lastig om te kiezen en wil hij vooral meer geïnspireerd worden. 

Bol.com koos voor het partnerschap met DPG Media, omdat de uitgever met vtwonen het meest invloedrijke woonmerk in huis heeft, én vanwege de potentie om met de gezamenlijke content een bredere relevante groep te bereiken.

Klantvraag en doelstelling

Ondanks het grootste woonassortiment staat bol.com hier nauwelijks om bekend bij consumenten. 

Dat wil bol.com veranderen, zodat de doelgroep:

  • weet dat bol.com het grootste woonaanbod heeft
  • com ziet als geloofwaardig aanbiedervan woonartikelen, 
  • com vaker overweegt en in de oriëntatie meeneemt.

 

De oplossing

Gekozen is om het assortiment van bol.com op inspirerende wijze naar de doelgroep toe te brengen en direct door te verwijzen naar de plek om dit te kopen.

In alles gebruikmakend van autoriteit als beproefd beïnvloedingsprincipe: vtwonen weet precies welke woonvragen er leven, en bol.com heeft daarvoor de juiste woonproducten beschikbaar

Een mooie kans

vtwonen had het plan om middels een tv-format op zoek te gaan naar een stylingtalent dat zich aan het merk vtwonen mag verbinden. Een mooie fit met bol.com! Hoe zag dat eruit?

  • In de oproepfase is gestart met het laden van de associatie tussen bol.com en vtwonen, en awareness voor bol.com als aanbieder van woonartikelen.
  • In de selectiefaseis de doelgroep op de hoogte gehouden van de selectie, en bol.com is in de stylingopdrachten verwerkt.
  • In de programmafaseis de content uit de acht tv-uitzendingen groter gemaakt via andere kanalen van DPG Media, met shoppable video’s en artikelen in vtwonen, ADR, Libelle en NU.nl.

 

Resultaten

Uit de tussenmeting van DVJ insights blijkt onder meer dat de uitingen interesse, koopintentie & waardering opwekken, er een positieve beweging is op voorkeur voor het merk & NPS. Ook is er een positieve beweging op de volgende statements:

  • com is een winkel die woonwensen begrijpt
  • com biedt een compleet woonassortiment
  • com helpt bij het maken van een goede keuze in woonproducten

 

Benieuwd naar de campagne uitingen? Check de site van DPG Grow voor meer informatie.

Lees ook:

[Case] DPG Media zet sporters in het zonnetje met Oranje Boven
[Case] DPG’s crossmediale full funnel-strategie voor QWIC

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.