Woensdag 15 februari 2023 actiedag media aardbeving Turkije/Syrië

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO), RTL Nederland en Talpa Network hebben hun handen ineen geslagen om actie te voeren voor de inzameling van geld voor Giro 555 ten behoeve van de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië. Paramount en DPG Media hebben zich daarbij aangesloten.

Vanuit Beeld & Geluid in Hilversum zal een actiecentrum worden opgezet waar die dag programma’s gemaakt zullen worden en een belpanel met bekende Nederlanders zal zetelen.

Radio

NPO FunX, de NPO-zender voor stadsjongeren met een beperkt technisch bereik, zal om 05:55 uur starten en is omgedoopt tot nationale actiezender. Op NPO1 zal vanaf 20:30 uur een programma worden uitgezonden dat door NPO, RTL Nederland en Talpa Network wordt gemaakt.

Naast NPO FunX zullen radiostations met landelijke FM-dekking waaronder Radio 538, Qmusic, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica en de NPO-radiostations ook aandacht aan de actie besteden. Daarbij zal in de nieuwsuitzendingen ook aandacht besteed worden aan de actiedag. Dj’s van de verschillende zenders zullen onderdeel van het belpanel zijn en er worden speciale radiospots uitgezonden.

DPG Media zal advertentieruimte beschikbaar stellen ten behoeve van de actiedag en de zenders van Paramount zoals MTV, Paramount Network en Comedy Central zullen spotjes uitzenden.

Bij eerdere acties van Giro555 in 2005 (Tsunami), 2010 (Aardbeving Haïti) en 2022 (oorlog Oekraïne) werd een gezamenlijk radioprogramma (Radio555) uitgezonden en zonden NPO1, RTL4 en SBS6 een gezamenlijk actieprogramma uit. Voor Turkije en Syrië is het alleen

Eindstand

De einduitslag van de actiedag is live te volgen bij zowel NPO1, RTL4 als SBS6. Doneren is de dagen erna ook nog mogelijk. Giro555 wil het geld inzetten voor onderdak, medische hulp, eten, drinken en hulpgoederen, zoals medicijnen, warme kleding en dekens. Giro555 is een initiatief van Stichting Vluchteling, Cordaid, CARE Nederland, Kerk in Actie, Oxfam Novib, Save the Children, UNICEF Nederland, Nederlandse Rode Kruis, Plan International, Terre des Hommes en World Vision.

www.giro555.nl

www.npo.nl

www.talpanetwork.com

www.rtlnederland.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.